بازتاب پیروزی رئیسی در رسانه‌های عربی

پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی به همراه داشت.

به گزارش ممتازنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر شنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان؛

* سید ابراهیم رئیسی‌  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای

* محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای

* عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای

* سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند

۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرایی برگزیده شد.

وزیر کشور  همچنین با درود بر روح پر فتوح امام خمینی(ره) و تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدوارم خدا به همه ما توفیق درک معرفت ائمه اطهار عنایت کند، خوشحالم که در خدمت شما رسانه های عزیز و محترم و در مقابل ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم از زحمات همه کسانیکه در این امر مهم و خطیر و این حادثه با شکوه و با شعور همراهی کردند.

پایگاه خبری العهد با اشاره به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پیام های تبریک روسای کشورهای خارجی پرداخت.

این پایگاه خبری لبنانی پیام های تبریک مقامات داخلی و رهبران جنبش های مقاومت را نیز منتشر کرد.

شبکه لبنانی المیادین نیز ضمن اعلام پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیام های تبریک مقامات داخلی و خارجی را منتشر کرد.

شبکه قطری الجزیره نیز با اشاره به انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران در گزارشی به واکنش های منطقه ای و بین المللی پرداخت.

این شبکه نوشت که  واکنش های مختلف منطقه ای و بین المللی بعد از پیروزی ابراهیم رئیسی بود برخی تبریک گفتند و برخی منتقد بودند.

شبکه معاند العربیه نیز با اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ادعاهای بی اساسی را علیه وی منتشر کرد.

بخش عربی شبکه آر تی نیز در گزارشی متفاوت به جشن های طرفداران سید ابراهیم رئیسی در مناطق مختلف ایران پرداخت.

این شبکه همچنین پیام های مقامات خارجی به رئیس جمهور منتخب ایران از جمله پیام تبریک پوتین، رئیس جمهور روسیه را منتشر کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی با انتشار واکنش های خارجی به انتخاب ابراهیم رئیسی واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز منتشر کرد.

 بر اساس این گزارش ، دیگر رسانه های عربی نیز پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و واکنش های داخلی و خارجی به این مساله را بازتاب دادند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.