بازداشت‌شدگان در زندان گوانتانامو با پخش موسیقی و آواز شکنجه می شوند

زندانیان زندان گوانتانامو مجبور بوده‌اند هدفون به گوش خود گذاشته و یک موسیقی را با صدای بلند ساعت‌ها بشنوند، این ساعت‌های متمادی بعضا به یک روز تمام می‌انجامید.

زندانیان زندان گوانتانامو مجبور بوده‌اند هدفون به گوش خود گذاشته و یک موسیقی را با صدای بلند ساعت‌ها بشنوند، این ساعت‌های متمادی بعضا به یک روز تمام می‌انجامید.

به گزارش فارس به نقل از هافینگنون‌پست، در سال ۲۰۰۸ گزارش‌ها نشان می‌داد که که بازداشت‌شدگان در زندان گوانتانامو با پخش آوازهایی نظیر “متالیکا” مورد شکنجه واقع شده بودند. اخیرا گزارشی نیز توسط الجزیره منتشر شده که از ابعاد بیشتری از این شکنجه‌ها پرداه برمی‌دارد.

بنابراین گزارش، زندانیان زندان گوانتانامو مجبور بوده‌اند هدفون به گوش خود گذاشته و یک موسیقی را با صدای بلند ساعت‌ها بشنوند، این ساعت‌های متمادی بعضا به یک روز تمام می‌انجامید.

“کریستوفر سرف”، موزیسینی که صاحب جوایزی هم در رشته موسیقی شده است، از جمله موسیقی‌دان‌هایی است که کارهایش مورد استفاده برای شکنجه قرار گرفته است. وی که از نحوه به‌کارگیری موسیقی‌هایش سراسیمه به‌نظر می‌رسد، می‌گوید:

“اولین واکنش من این بود که این نمی‌تواند درست باشد! البته واقعا نمی‌خواستم فکر کنم که در حال کمک به شکستن زندانیان هستم اما بدتر از همه این بود که شنیدم آنها واقعا از موسیقی به عنوان ابزاری برای بازجویی‌های طولانی مدت و وارد کردن رنج به زندانیان استفاده می‌کنند تا به حرف بیایند.”

ایالات متحده قبلا از موسیقی برای شکنجه زندانیان عراقی هم استفاده کرده بود.

اوباما قول داده بود که زندان گوانتانامو را تعطیل می‌کند اما این زندان همچنان مشغول به کار است و به نظر نمی‌آید فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی آن وجود داشته باشد.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.