بازدهی شاخص بورس از روز انتخابات تا امروز ۸۱ درصد و از تشکیل دولت تدبیر و امید ۴۷ درصد است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازدهی بورس از انتخابات تا امروز از عدد ۴۶ هزار تا ۸۴ هزار

در مدت۱۱۷ روز از تشکیل دولت تازه شاخص کل بازدهی ۴۷ درصدی داشته است. و نسبت به روز انتخابات و طی مدت ۱۷۰ روز از انتخابات تا امروز که فضای مثبت و امید بخشی را در کشور شاهد بوده ایم شاخص کل با ۸۱ درصد بازدهی همراه بوده است.

خبراقتصادی: شاخص کل بورس در روز انتخابات ریاست جمهوری  امسال و دوره یازدهم، یعنی ۲۴ خرداد عدد ۴۶۶۲۳  واحد را به ثبت رسانده است.

در روز مراسم تنفیذ و  تحلیف دکتر حسن روحانی در مجلس یعنی ۱۲ و ۱۳ مرداد ۹۲ که همزمان کابینه یازدهم نیز معرفی شد و پیام هایی به بازار و فعالان اقتصادی مبنی بر پیگیری سیاست های تازه اقتصادی و امید و تدبیر در بازار واقتصاد کشور داده است شاخص کل به رقم ۵۷۴۱۶ واحد رسید.  اکنون در تاریخ ۱۰ آذرماه و به مدت ۱۱۷ روز پس از تشکیل دولت و تنفیذ و تحلیف و معرفی کابینه دولت یازدهم شاخص کل بورس به عدد ۸۴۳۸۵ رسیده است.

میزان رشد شاخص کل بورس  نسبت به روز انتخابات ۳۷۷۶۲ واحد رشد کرده که ۸۱ درصد رشد نشان می دهد.

شاخص کل بورس نسبت به روز تنفیذ و تحلیف ریئس جمهور و معرفی کابینه دولت یازدهم و تشکیل دولت روحانی نیز رقم ۲۶۹۶۹ واحد رشد کرده که ۴۷ درصد رشد نشان می دهد .

به عبارت دیگر در مدت۱۱۷ روز از تشکیل دولت تازه شاخص کل  بازدهی ۴۷ درصدی داشته است. و نسبت به روز انتخابات و طی مدت ۱۷۰ روز از انتخابات تا امروز که فضای مثبت و امید بخشی را در کشور شاهد بوده ایم و مردم خواستار اصلاح سیاست های اقتصادی و به کار گیری سیاست های اعتدال گرا، و همراه با تدبیر و امید بوده اند، شاخص کل با ۸۱ درصد بازدهی همراه بوده است.

کارشناسان معتقدند که تحت تاثیر فضای تدبیر و امید، ارائه شاخص ها و اعداد و ارقام و آمار عملکرد اقتصاد کشور، اصلاح نهادها، سیاست ها و بودجه کشور، ثبات شاخص ها و کاهش نوسان قیمت ها، کاهش قیمت بعضی دارایی ها از جمله مسکن و طلا و ارز، تلاش برای احیای اقتصاد و بعضی نهادهای اقتصادی، اصلاح مدیریت، به کار گیری مدیران کارآمد در اقتصاد، کاهش فضای تنش در روابط خارجی و پیشرفت مذاکرات ایران با ۵+۱ و همچنین توقف تحریم های تازه، کاهش تحریم ها، گشایش در روابط بانکی، افزایش همکاری بانک های ترکیه و…، روند بازپرداخت بدهی های هند و چین و آمریکا و… و چشم انداز مثبت اقتصاد کشور، و از همه مهمتر، ارزیابی مجدد دارایی و ماشین آلات و اموال و سود شرکت ها برمبنای قیمت های تازه، نرخ ارز تازه و…  شاهد بهبود شاخص بورس و بازدهی بالای آن بوده ایم.
اما در عین حال، صاحب نظران خواستار بررسی دقیق بازدهی شرکت ها وسهام آنها می باشند تا مانع از شکل گیری حباب های مالی شوند تا مانند بازار مسکن قیمت ها به متری ۴ میلیون نرسد و دوباره به زیر ۳ میلیون تومان سقوط کند.
در مورد بورس نیز باید اطلاعات و ارزیابی ها و آینده سهام بورس با دقت انجام شود تا سهامداران خرد دچار زیان نشوند…


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.