بازدید کمیسیون انرژی از مرکز ذخیره‌سازی گاز در قم

۲۲ آبان ،

moN_4369.jpg

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه قم گفت که این مرکز تا چند ماه آینده کامل خواهد شد و از زمستان امسال قابل بهره‌برداری است.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ذخیره‌سازی گاز را از اقدامات مهم و ضروری برای کشور دانست و افزود: این اقدام هم برای اطمینان بخشی به مردم و هم برای ذخایر گازی که از میادین مشترک استحصال می‌شوند لازم است.

وی افزود: مرکز سراجه از میادین متروکه‌ای بوده که برداشت گاز آن به اتمام رسیده و ظرفیت ذخیره‌سازی گاز به حجم ۳/۳ میلیارد متر مکعب را دارد که در فاز اول یک‌ونیم میلیارد متر مکعب آن به بهره برداری رسیده و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به تزریق گاز به مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه یادآور شد که این مرکز از زمستان امسال قابل بهره‌برداری است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین از شناسایی ۴۰ میدان برای ذخیره‌سازی گاز خبر داد و یادآور شد: میدان شوریجه خراسان رضوی نیز که تاکنون ۷۰ درصد کار آن پیش رفته، برای ذخیره‌سازی ۸/۴ میلیارد متر مکعب، در حال تکمیل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.