بازدید ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازدید ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان شمالی دربازه زمانی ۲۴ اسفند تا روز سوم فرودین ۱۴۰۳ خبر داد.

بازدید ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان

به گزارش ممتاز نیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز شنبه اظهار کرد: همچنین در این مدت افزون بر ۱۰۸ هزار مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و موقت این استان اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری گلستان، بیشترین بازدید مسافران طی ۹ روز گذشته با یک میلیون و ۲۶۱ هزار نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی این استان است.

به گفته ساوری، ۳۶۱ هزار و ۵۷۵ نفر از زیرساخت‌های گردشگری، ۲۴۳ هزار و ۸۲۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۲۷۶ هزار و ۷۴۲ نفر از اماکن تفریحی، ۲۶ هزار و ۸۷۸ نفر از غرفه‌های صنایع‌ دستی و ۱۱۷ هزار و ۹۵۰ نفر از اماکن مذهبی استان گلستان دیدن کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان همچنین از اقامت ۱۰۸ هزار و ۷۴۵ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان خبر داد و اظهار کرد: ثبت این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت و نیم درصد افزایش داشت.

ساوری ادامه داد: ۷۴ هزار و ۹۰۷ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۳۲ هزار و ۵۸۹ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۱۸ هزار و ۵۶۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هزار و ۲۵۹ نفر نیز در مراکز اضطراری گلستان اسکان یافتند.

انتهای پیام/


استانی
گلستان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.