بازسازی سکوی فروزان تا پایان امسال کامل می شود

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۳:۴۱:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عملیات بازسازی و طرح توسعه میدان نفتی فروزان به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار دولت تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره اظهار کرد: با پایان نوسازی و نیز طرح توسعه میدان فروزان، تولید نفت از این میدان مشترک افزایش خواهد یافت.
محمود زیرکچیان زاده افزود: جکت اول این میدان، همچنین خطوط لوله ۲۴ اینچ و شبکه های مورد نیاز نصب شده است و مراحل آزمایش را سپری می کند.
وی ادامه داد: عملیات ساخت جکت دوم نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و شهریور ماه برای نصب وارد منطقه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: برای تداوم تولید و افزایش بهره وری از این میدان، کل تاسیسات این سکوی نفتی در حال تعمیر یا تعویض است و در طرح توسعه این میدان علاوه بر تولید نفت ۲۵۶ میلیون فوت گاز تولید خواهد شد که به عنوان خوراک برای ان جی ال خارک ارسال می شود.
زیرکچیان زاده با بیان این که ۳۶ چاه در این میدان در حال تولید نفت است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ۲۰ درصد به میزان تولید نفت فروزان افزوده خواهد شد.
به گزارش آریا، تولید نفت در میدان مشترک فروزان بدون حفر چاه جدید و تنها با تزریق گاز (Lifting Gas) با برنامه ریزی های انجام شده با افزایشی ۲٫۵ برابری به ۱۰۰ هزار در روز بشکه خواهد رسید.
عملیات نصب پایه سکوی نفتی طرح توسعه میدان مشترک فروزان در خلیج فارس از اواخر خرداد آغاز شد و ساخت دومین جکت این میدان بابیش از ۹۰ درصد پیشرفت به زودی به پایان می رسد.
بر پایه این گزارش، میدان نفتی فروزان که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک واقع شده، در سال ۱۳۴۵ با ذخیره نفت درجا دو میلیارد و ۳۰۹ میلیون بشکه کشف شده  و با میدان مرجان عربستان مشترک است.
طرح توسعه این میدان شامل دو مرحله می شود؛ مرحله نخست مربوط به ساخت جکت و احداث خطوط درون میدانی بوده و ساخت تاپ ساید و عرشه های اصلی میدان نیز در مرحله دوم انجام می شود.
پروژه توسعه میدان فروزان از دو بخش اصلی تشکیل شده است، بخش اول این پروژه انجام فعالیت های مهندسی، تامین، ساخت و نصب خطوط لوله و کابل زیردریایی را شامل می شود.
بخش دوم پروژه توسعه میدان فروزان نیز شامل فعالیت های مهندسی، تامین و ساخت و نصب جکت ها و عرشه های دو سکوی فرآیندی و مسکونی دو عدد پل و یک عدد سه پایه است.
درجه ای پی آی نفت مخلوط فروزان ۳۰ تا ۳۱ است که در بازارهای جهانی مشتریان زیادی دارد و بر اساس برنامه امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به مشتریان تحویل می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۵۴۱۳۱۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.