بازسازی آپارتمان برای مشتری سالمند

معمار: AFFECT-T
مکان: هنگ‌کنگ
عکس: Luke Hayes

اختصاصی معماری نیوز: این طرح به طور خلاصه برای آپارتمانی مطابق مد روز با نور و فضای باز برای مشتریان سالمند بود.

 او خواهان چیز بسیار جدیدی بود که از تمام آوار موجود در خانه شلوغ قبلیش به دور باشد. او به دنبال مکانی منحصر به فرد با امکانات استفاده از نور طبیعی و فضای کافی برای انباری بود.

تمام مسائل بر سر چالش با آب و هوای هنگ‌کنگ با پیمانکاران محلی نا آشنا به مجتمع‌های سه‌بعدی و عدم دسترسی به مصالح با کیفیت بالا و یا چارچوب‌های زمانی طولانی‌تر ساخت و ساز همانند اروپا و آمریکا است.

 اولین قدمی که در آغاز این پروژه انجام شد، حذف تمام موارد غیرضروری بود. یکی از اتاق خواب‌های کوچک را حذف و به اتاق نشیمن اضافه کردیم و فضا بازتر شد.

 این مسئله یکی از چالش‌های این ساختمان قدیمی با دیوارهای درون ساختمان بود که همه گچکاری شده بودند و هیچ‌یک از پنجره‌ها قابل تغییر نبودند.

با حذف یکی از اتاق خواب‌های تنگ و باریک، حمام و دستشویی را بزرگتر کردیم و جارتختی بزرگی ساختیم.

بین دو اتاق خواب بزرگ یک در مخفی برای انعطاف‌پذیری بیشتر بنا قرار دادیم که البته این در زمان پیری آنها نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

 با بزرگ کردن فضای اتاق نشیمن، فضا بازتر و زیباتر شد ولی دیگر اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی خیلی از همدیگر جدا نبودند.

 سقف را به گونه‌ای طراحی کردیم که تمام فضا را تبدیل به یک اتاق می‌کند اما در اتاق غذاخوری یک مرکز کانونی ایجاد شده که این حس را به شما القا می‌کند که اتاق‌ها جدا از یکدیگرند. سقف این خانه با ماشین‌های cnc در چین ساخته و با دست تمام و به صورت قطعه قطعه وارد بازار شده است. این سقف‌ها به خودی خود جلوه‌ای خاص به فضای ساختمان می‌بخشند.





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.