بازنگری آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی

جام جم آنلاین: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و تدوین سه آئین نامه جدید درباره فعالیت دانشگاهیان خبرداد .

به گزارش واحد مرکزی خبر،مهدی ایرانمنش در نشستی با خبرنگاران افزود : آئین نامه استخدام اعضای هیئت علمی حدود ۳۰ سال قبل تدوین شده بود اما آئین نامه منسجمی نبود و باید با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده است اصلاحاتی در آن اعمال می شد.

وی گفت : این آئین نامه تا ۸۰ درصد موارد آن اصلاح و بازنگری شد.

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه مرکزی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : آئین نامه ای برای استخدام کارکنان دانشگاه ها نداشتیم و بر اساس قانون خدمات کشوری عمل می کردیم ، با توجه به تفاوت محیط دانشگاه با سایر دستگاه ها و با رعایت همه سندهای بالادستی ، آئین نامه ای برای استخدام کارکنان دانشگاه ها تدوین کردیم .

ایرانمنش گفت : براساس این آئین نامه برای ارتقای کارکنان ارزش قائل شدیم و دانش افزایی کارکنان را در نظر گرفتیم .

وی همچنین گفت : آئین نامه مالی معاملاتی هم برای دانشگاه ها تدوین کردیم ، پیش از این فقط آئین نامه ای مالی داشتیم و وارد معاملات نشده بودیم ، این امر مشکلاتی برای دانشگاه ها ایجاد کرده بود اما با تدوین آئین نامه جدید و عمل به آن تلاش شده است فرصتی فراهم شود تا دانشگاه ها بتوانند از نظر مالی استقلال داشته باشند و کار خود را انجام دهند .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.