بازی‌های واقعی تا ۱۰ سال دیگر

جام جم آنلاین: گرافیک بازی‌ها از زمانی که تنها هشت بیتی بود، بسیار پیشرفت کرده و امروزه پردازش چندضلعی‌ها و شیدرها را بسادگی انجام می‌دهد. با وجود این تا رسیدن به مرحله فوتورئالیسم فاصله زیادی دارد.

توسعه‌دهندگان بازی Star Wars 1313 معتقدند طی دهه آینده بازی‌ها آنقدر طبیعی می‌شود که تشخیص‌شان از واقعیت بسختی امکان‌پذیر خواهد بود.

این ادعا را کیم لیبرری، ناظر جلوه‌های ویژه موسسه Industrial Light and Magic بیان کرده است.

این شرکت برای فیلم Star Wars: A new hope توسط جورج لوکاس تاسیس شد و در طرح استاروارز۱۳۱۳ با LucasArts همکاری می‌کند.

به گفته لیبرری، امروزه با وجود سخت‌افزارهایی که از گرافیک پیشرفته برخوردار است، براحتی نمی‌توان تشخیص داد یک انیمیشن به‌صورت لحظه‌ای در حال رندر شدن است یا قبلا رندر شده و مثلا در یک فیلم انیمیشن به‌کار رفته است.

امروزه روند رندرهای در لحظه به فیلم‌های انیمیشن هفت یا هشت سال پیش رسیده است و تا ۱۰ سال بعد، دیگر تشخیص آن از واقعیت ممکن نخواهد بود.

در نمایشگاه E3 امسال‌ بازی‌هایی که با نسل بعدی گرافیک کار می‌کند، نمایی از آینده را نشان داد. بازی‌هایی چون Watch Dogs، The Last of Us و Beyond: Two Souls مرزهای گرافیک‌های فوتورئالستیک را گسترش داده ‌است. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.