بازی با قطر آسان نیست اما می‌بریم

جام جم آنلاین: جواد نکونام حالا دیگر به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی مبدل شده است. هافبک جنگنده‌ای که اگر آماده و سرحال باشد، توان کل تیم را به همان نسبت افزایش می‌دهد.

با او در آستانه بازی با قطر، برای دقایقی در هتل آکادمی فوتبال هم صحبت شدیم که ماحصل آن در زیر می‌آید:

وقتی از کرش درباره کیفیت بازی تیم ملی مقابل ازبکستان سوال شد، او گفت این پتانسیل را داریم که تحت‌فشار بازی کنیم و برنده از زمین بیرون بیاییم، اما نگفت که شانس هم با ما یار بود که ازبکستان را بردیم. شما به عنوان کاپیتان تیم ملی در مورد بردی که در تاشکند به دست آوردیم چه نظری دارید؟

ببینید، ما از ابتدا می‌دانستیم در تاشکند بازی سختی داریم. به همین خاطر برای کل بازی برنامه داشتیم و در نهایت هم به هدفمان رسیدیم. در آن بازی باید جنگ میانه میدان را از ازبک‌ها می‌بردیم و برای این مهم نیاز به یک بازی درگیرانه بود. ما باید با امتیاز از تاشکند برمی‌گشتیم. شاید انتقاداتی که در مورد شیوه بازی تیم ملی می‌شود هم بیشتر به همین خاطر باشد.

بازی جنگجویانه تیم ملی قابل ستایش بود، اما نباید منکر بدشانسی‌های ازبکستان هم شد.

من هم قبول دارم. ازبک‌ها در آن بازی فرصت‌های زیادی داشتند که تبدیل به گل نشد، اما به هر حال شانس هم بخشی از فوتبال است. من خودم حاضرم در همه بازی‌ها شانس بیاوریم و به جام جهانی صعود کنیم.

فکر نمی‌کنید که این طرز فکر می‌تواند نگرانی‌هایی را نزد هواداران فوتبال به همراه داشته باشد؟

مطمئن باشید تیمی با شانس به جام‌جهانی نمی‌رود. شرایط بازی با ازبکستان ایجاب می‌کرد آن‌گونه بازی کنیم، اما در مقابل قطر، وظایف تک‌تک بازیکنان متفاوت است. قطعا بعد از بازی با قطر، خودتان متوجه این تغییرات خواهید شد.

نتیجه بازی با قطر را چه پیش‌بینی می‌کنید؟

در این مرحله هیچ‌کدام از بازی‌ها آسان نیست. قطری‌ها مقابل کره جنوبی باخته‌اند و حالا با تمام قوا می‌آیند تا حداقل یک امتیاز از ما بگیرند. با این حال امیدوارم بتوانیم با نمایش خوب بازیکنان در پست‌های مختلف، یک پیروزی خانگی باارزش را مقابل این تیم جشن بگیریم. من معتقدم پیروزی در این بازی می‌تواند شیرینی‌های بردن ازبکستان در تاشکند را بیشتر کند.اگر در بازی مقابل قطر پیروز شویم با توجه به سه امتیازی که در تاشکند کسب کردیم، تا حدودی خیالمان از بابت صعود راحت می‌شود.

البته ما نباید با شش امتیاز دو بازی اول آسوده خاطر شویم چرا که برای صعود به جام جهانی حدا قل به ۱۴ امتیاز نیاز داریم. اما به هر حال بردن قطر شرایط بهتری را در ادامه راه پیش‌روی تیم ملی خواهد گذاشت.

درباره فصل آینده چه تصمیمی دارید؟

فعلا که تصمیم خاصی نگرفته‌ام. من با اوساسونا قرارداد دارم، اما چند پیشنهاد هم دارم که باید روی آنها بررسی بیشتری انجام دهم.

تیم‌های ایرانی هم جایی در میان این پیشنهادها دارند؟

نه! من از ترکیه، امارات و قطر پیشنهاداتی داشتم، اما تاکنون هیچ تیم ایرانی برای جذب من پیشنهاد نداده است.

اما طی روزهای گذشته این‌گونه مطرح شد که تیم‌های استقلال و مس کرمان به دنبال جذب شما هستند.

بحث من با استقلال به صحبت‌های دوستانه‌ای مربوط می‌شود که با فتح‌الله‌زاده در اردوی ترکیه داشتم. در مورد مس کرمان هم باید بگویم اگر پیشنهادی در کار بود، حتما استاد و مربی‌ام، ابراهیم قاسمپور که الان سرمربی این تیم است با من تماس می‌گرفت، اما تا این لحظه هیچ پیشنهادی از این دو تیم نداشته‌ام.

و اگر در آینده چنین پیشنهادی مطرح شود…

باید منتظر ماند و دید. من همه پیشنهادها را برررسی می‌کنم.

با این حساب احتمال این ‌که در اوساسونا بمانید، زیاد است؟

محتمل‌ترین گزینه برای من اوساسوناست، مخصوصا که تیــم در نیمـــه بالایی جدول لالیگا قرار گرفت و فصل گذشته را با نتایج خوبی سپری کرد. با این حال هنوز چیزی قطعی نیست.

به نظر شما جدی‌ترین مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی در یورو کدام تیم‌ها هستند؟

این منطقی نیست که بخواهیم براساس بازی‌های اول تیم‌ها پاسخ این سوال را بدهیم، اما من فکر می‌کنم اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه جدی‌ترین مدعیان قهرمانی هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.