بازگشایی نیمه غربی خط ۴ مترو

جام جم آنلاین: بخش غربی خط ۴ متروی تهران حدفاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی که بر اثر سیلاب اخیر متوقف شده بود، صبح امروز با حضور شهردار تهران بازگشایی شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمدباقر قالیباف در این مراسم گفت: در این حادثه دو نکته را باید مدنظر قرار دهیم اول آنکه تذکری به خودمان و یکایک همکارانم در مجموعه شهرداری باشد و اینکه بدانیم اگر دراین حادثه که حادثه ای طبیعی است و در تمام دنیا اتفاق می افتد، شاهد کمترین خسارات بودیم به فضل و عنایت خداوند است.

وی افزود: اگر در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و هیچ کس صدمه ای ندید تنها عنایت و لطف خداوند بوده که ما نباید آن را با هیچ چیز معاوضه کنیم و آن را در مقوله مدیریت نیاوریم.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر انسانها در زندگی تقوا پیشه کنند و اخلاص داشته باشند خداوند وعده داده جایی به شما کمک می کنم  که هرگز در حساب و کتاب و تصورتان هم نگنجد و ما باید خدا را شاکر باشیم که در حادثه ای طبیعی که نزولات الهی که هم برکت بود و هم مشکلاتی به دنبال داشت ، با کمترین خسارت مواجه شدیم.

وی افزود: همچنین از همه همکاران خود و تمام کسانی که دراین حادثه بی وقفه و شبانه روزی تلاش کردند، چه کارگران و پرسنل شهرداری و چه کسانی که مسولیتی نداشتند و همچنین مردمی که با دعای خیرشان ما را بدرقه کردند تشکر می کنم.

قالیباف اظهارداشت: این حادثه می توانست خطر بزرگی باشد و خسارت جانی و مالی زیادی را تحمیل کند اما خوشبختانه خسارات جانی حادثه صفر بود و ما حتی یک مجروح نداشتیم و خسارات مالی در حداقل قرار داشت چراکه اگر آب در هر جای دیگر شهر رها می شد خسارات مالی و جانی با اکنون قابل مقایسه نبود.

شهردار تهران با بیان اینکه ورود سیلاب به شبکه مترو حدود ۲۱ میلیارد تومان خسارت در پی داشته، گفت: متروی تهران تحت پوشش بیمه است و بیمه خسارات وارده را پرداخت می کند. دراین میان ما باید خدا را شاکر باشیم که با تلاش شبانه روزی تمام دست اندرکاران ، این حادثه با کمترین خسارت پشت سر گذاشته شد.

وی گفت: در جریان این حادثه تمام روحیات دوران دفاع مقدس را یکجا شاهد بودیم. همواره با خود فکر می کردیم که آیا جوانان امروز می توانند مانند دوران دفاع مقدس، مخلصانه، شجاعانه و بی دریغ وارد عرصه کار شوند؟! که در جریان این حادثه دیدیم کسانی را که گمنام و بدون آنکه حتی مسوولیتی داشته باشند در تمام لحظات برای مدیریت بحران حتی از جانشان هم مایه گذاشتند درست مانند زمان دفاع مقدس که پشت خاکریزها با مرگ دست و پنجه نرم می کردند.

قالیباف با بیان اینکه پس از ۳۰۰ ساعت تلاش و کار بی وقفه بخش غربی خط ۴ متروی تهران برای خدمات رسانی به شهروندان بازگشایی شد، اظهارداشت: مردم می توانند دوباره از میدان انقلاب تا میدان آزادی با مترو سفر کنند که این مهم را مدیون روحیه بسیجی و تلاش تمام دست اندرکاران هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.