بازگشایی ماراکانا در شب پیروزی یاران رونالدو

۰۹اردیبهشت،

ورزشگاه تاریخی ماراکانای برزیل پس از سه سال بازسازی با دیدار دوستانه یاران رونالدو و به‌به‌تو بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که مهمان‌های ویژه‌ای از جمله دیلما روسف، رییس‌جمهور برزیل، لوئیس ایگناسیو لولا داسیلوا، رییس‌جمهور سابق برزیل به تماشایش نشستند، یاران رونالدو با نتیجه‌ هشت بر پنج یاران به‌به‌تو را شکست دادند.

بازسازی ورزشگاه ماراکانا سه سال طول‌ کشید. این ورزشگاه میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۴ و جام کنفدراسیون‌ها را برعهده خواهد داشت.

رونالدو دربارهٔ آماده شدن ورزشگاه ماراکانا گفت: شگفت‌انگیز است. خوشحالم که این ورزشگاه دوباره آماده بازی شد. ماراکانا نماد برزیل است. او که با برزیل توانست قهرمان جام‌های‌ جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ شود، کارگران ورزشگاه ماراکانا را قهرمانان بزرگ خواند که سبب شدند این ورزشگاه به زودی شرایط بازی را پیدا کند.

به‌به‌تو دیگر بازیکن بزرگ برزیل نیز دربارهٔ بازگشایی ورزشگاه ماراکانا گفت: در ورزشگاه‌های بزرگی نظیر ومبلی، نوکمپ، سانتیاگو برنابئو و غیره بازی کرده‌ام اما ورزشگاه ماراکانا بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال است.

ماراکانا یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. این ورزشگاه در فینال جام‌جهانی ۱۹۵۰ بین برزیل و اروگوئه که با شکست تاریخی سلسائو همراه بود، بیش از ۲۰۰ هزار تماشاگر را در خود جای داده بود. قرار بود این ورزشگاه در دسامبر سال قبل آماده شود. برای بازسازی دوباره این ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلار هزینه شده است. بازگشایی ماراکانا خالی از حاشیه نبود. چندین تن از ساکنان محلی در اعتراض به خصوصی‌سازی ماراکانا و تخریب موزه محلی این منطقه برای ایجاد راه برای ورزشگاه ماراکانا اعتراض کردند که با دخالت پلیس به جنجال کشیده شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.