بازگشت تعادل قیمت مرغ در مازندران


بازگشت تعادل قیمت مرغ در مازندران

۲۱:۵۷ (جمعه ۶ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مرتضی هاشم پور،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از تلاش ستاد تنظیم بازار استان برای بازگشت تعادل قیمت مرغ استان طی هفته های آتی خبر داد.

مرتضی هاشم پوردر جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور استاندار مازندران برگزار گردید، بیان داشت: در نیمه دوم سال گذشته قیمت مرغ با تغییرات و نوسانات قابل توجه ای روبرو شده است.
وی افزود: این میزان نوسان به بالاترین حد افزایشی خود در ماه جاری رسیده و اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار مازندران دچار نوساناتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه میانگین قیمت مرغ زنده در کشور از قرار کیلویی چهار هزار و ۱۰۰ تومان در بازار کشور و چهار هزار و ۵۰ تومان در بازارهای استان است، تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی افزایش قیمت مرغ در کشور و استان، ایجاد بی تعادلی در عرضه و تقاضا بوده است.
هاشم پور با بیان اینکه مصرف و اقبال عمومی به گوشت مرغ در اعیاد شعبانیه و رمضان بیشتر می شود، یادآور شد: روند واردات نهاده های دامی با ورود و تزریق آن به کشور همخوانی ندارد و دلیل عمده کاهش واردات به تحریم ها برمی گردد.
وی با اعلام اینکه وابستگی شدید کشور به نهاده های دامی از دلایل دیگر افزایش قیمت گوشت مرغ در استان و کشور شده است، گفت: خروج بخشقابل توجهی از مرغ زنده استان به استانهای همجوار نظیر تهران بر این افزایش قیمت، تاثیر گذاشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: عدم قیمت گذاری بر اساس آنالیز تولید مرغ زنده و وجود دلالها و واسطه ها از دلایل اساسی قیمت گوشت مرغ در استان شده است.
هاشم پور با اشاره به اینکه تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ،نقش محوری دارد، افزود: برای تنظیم بازار استان اکنون سه هزار و ۸۰۰ تن کنجاله به استان اختصاص یافت.
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته های آتی شاهد منطقی شدن قیمت گوشت مرغ در بازارهای استان باشیم.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.