بازگشت رونق به بازار طلا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر گفت: بازار طلا و سکه پس از طی دوره رکود در ماه های پایانی سال قبل در روزهای اخیر به سبب همزمانی با اعیاد مذهبی و در آستانه روز زن با افزایش تقاضا مواجه شده و خرید و فروش ها رونق یافته است.

محمد کشتی آرای روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص دلایل رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخل در روز قبل با توجه به ثبات قیمت های جهانی، افزود: هرچند بازارهای جهانی روزهای یکشنبه تعطیل است اما معمولا در ساعات پایانی وضعیت نزولی و یا صعودی بودن قیمت ها برای روز بعد (دوشنبه) مشخص می گردد.

به گفته وی، بازار جهانی طلا در پایان روز یکشنبه روندی افزایشی را در پیش گرفته به نحوی که قیمت هر اونس طلا در آغاز روز جاری با ۹ دلار رشد مواجه شده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که قیمت ها در بازارهای جهانی در روز جاری به روند افزایشی ادامه دهند، پیش بینی می گردد نرخ طلا و سکه امروز در بازار داخل نیز رشد یابد.

کشتی آرای ادامه داد: البته قیمت ارزها در روزهای قبل نیز در بازار داخل روندی افزایشی داشته که این امر نیز در گران شدن قیمت طلا بی تاثیر نبوده است.

وی تصریح کرد: میزان داد و ستدها در بازار طلا وسکه در روزهای اخیر افزایش یافته و می توان گفت رونق به این بازار بازگشته است.

یادآور می گردد، نرخ هر اونس طلای جهانی در روز جاری ۱۳۲۶ دلار و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.