بازگشت مهدوی‌کیا از سفر به آلمان و ویتنام

۲۶خردادماه،

  به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی مهدوی‌کیا که پس از تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا در لندن و حضور در اردوی بایرن مونیخ و ضیافت دورتموند، ۹۰ دقیقه در بازی خداحافظی میشائیل بالاک در تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان به میدان رفته بود با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم ویتنام شد و در جشنواره فوتبال پایه شرق آسیا شرکت کرد.

مهدوی‌کیا که به ایران بازگشته در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس دربارهٔ سفرش به ویتنام گفت: پس از انتخاب به عنوان اولین سفیر فوتبال پایه آسیا، هفته قبل در سفری چهار روزه عازم ویتنام شدم و به عنوان نماینده AFC در جشنواره فوتبال پایه ویتنام و تورنمنتی که با حضور چهار کشور برگزار شده بود شرکت کردم.

کاپیتان سابق پرسپولیس دربارهٔ برنامه‌های این جشنواره و سفرش به ویتنام تصریح کرد: جشنواره فوتبال پایه‌ای در ویتنام برگزار شد که ۴ هزار پسر و دختر نونهال و نوجوان در آن شرکت داشتند. ما به مناطق مختلفی رفتیم و از نزدیک این مدارس فوتبال را زیر نظر گرفتیم. نماینده فیفا و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام نیز در این سفرها حضور داشتند و جلساتی به منظور بررسی اقدامات انجام شده برگزار شد.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت: تورنمنتی با حضور تیم‌هایی از ویتنام، تایلند، لائوس و فیلیپین برگزار شد که ما از نزدیک این بازی‌ها را زیر نظر گرفتیم و با نمایندگان کشورهای لائوس، فیلیپین و تایلند هم دربارهٔ برنامه‌های فوتبال پایه‌شان صحبت کردیم. بنده برحسب ماموریتی که داشتم با نماینده فیفا جلسات متعددی داشتیم و گزارشی از این برنامه‌ها را به AFC ارائه خواهیم کرد.

سفیر ایرانی فوتبال پایه آسیا خاطرنشان کرد: با نکات جالبی در این سفر مواجه شدم. مسئولین با توجه به مین‌گذاری گسترده در ویتنام که ناشی از جنگ جهانی است، نوجوانان و نونهالانی که در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند، آموزش‌هایی می‌دادند تا آنها بدانند در کدام مناطق و کدام زمین‌ها نباید بازی کنند. علاوه بر فوتبال، آموزش‌های زیاد دیگری نیز به آنها داده می‌شد. جشنواره بسیار بزرگی بود که ۴ هزار نفر از چهار کشور در آن شرکت داشتند.

مهدوی‌کیا در پایان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه‌های زیادی دارد و بنده نیز سعی می‌کنم به سهم خود در این برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته و برنامه‌های لازم را ارائه کرده و با حضور در کشورهای مختلف آسیایی وضعیت فوتبال آن کشورها را پیگیری کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.