بازیابی فایل ها در SkyDrive

مایکروسافت عاشقانه در حال کار بر روی هاست خودش بوده و در حال همگام سازی SkyDrive  است. این سرویس، وقتی که یک جا به جایی بزرگ را از سرور ابتدایی اش دریافت کرد، از طرف شرکت بار ها و بار ها مورد تذکر قرار گرفت؛ پس تصمیم به تغییر سرور گرفت. این تغییر ناگهانی، یک تبدیل خوب، برای همگام ساختن ویندوز جدید (۸) با اسکای درایور بود.

مایکروسافت به تازگی سطل زباله ای همانند ویندوز به اسکای درایو اضافه کرد: اگر تا پیش از این یک فایل را به اشتباه پاک می کردید، قادر به بازگرداندنش نبودید، اما اکنون اسکای درایو اعلام کرد که تمامی فایل سندی (Document) که تا کنون پاک شده به علاوه دیگر فایل هایی که از این به بعد پاک می شوند در داخل سطل زباله نگهداری می شوند و اگر شما احتیاج به پاک کردن حتمی آن داشتید، باید آن را از داخل زباله دان پاک کنید. این یک قابلیت خوب برای بازگرداندن اطلاعات مهمی است که از دست داده اید؛ توجه کنید که اگر آن ها را بازنگردانید، پس از چند وقت به طور کامل پاک می شوند.

اگر می خواهید فایل های خود را پاک کنید، ابتدا آن ها را انتخاب کنید، سپس با یک راست کلیک، پنجره را باز کنید. سپس به Selecting manage > Delete بروید.

پس از آن، یک پنجره اطلاع رسانی باز می شود که توضیحاتی راجع به آنچه انجام داده اید و بازگرداندن آن را بهتان می دهد؛ چیزی که قبلا نیاز داشتید تا آن را تائید کنید! چیزی که در سرویس های جدید مایکروسافت ارائه می شود، کاهش درخواست از کاربر در هر ضمینه ای و افزایش سرعت است.

پس از این، هر فایلی که پاک می کنید مستقیما به سطل زباله منتقل می شوند. حال شما امکان این را دارید که آن ها را بازیابید یا پاک کنید. برای اینکار، کافی است تا روی فایل ها راست کلیک کرده و عملیات را روی آن ها انجام دهید؛ اگر بازیابید، آن ها به مکان اصلی شان منتقل می شود و گرنه به پل صراط!

اگر هم کاری به کارشان نداشته باشید، بعد از سه روز خودکار پاک می شوند (البته معمولا کمی بیشتر نگهداری می شوند).

ولی اسکای درایو به طور قطع آن ها را پس از ۳۰ روز، دیگر پاک می کند! (اولویت با فایل های حجیم است) و فایل های درون زباله دان، هر چقدر هم که باشند به علت حجم زیاد، پاک نمی شوند (تا یک زمان معین).

به عنوان حرف پایانی جالب است بدانید، زمانی که برنامه اسکای درایو در رایانه شما فعال باشد، وقتی فایلی را پاک می کنید علاوه بر رفتن به سطل زباله رایانه، به اسکای درایو نیز منتقل می شود!

منبع: GHacks

مطالب مرتبط

  • نگاهی به سرویس ذخیره سازی ابری مایکروسافت ، SkyDrive ( قسمت اول )
  • سرویس ایمیل Outlook بعد از ۲ هفته ۱۰ میلیون کاربر دارد، Skydrive هم به روز شد
  • بررسی قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های جدید Excel 2013
  • مایکروسافت برای رقابت با Gmail، سرویس Outlook.com را با امکاناتی جالب عرضه کرد
  • مقایسه‌ی امکانات سیستم‌ عامل های Windows Phone 8، Android 4.1 و iOS 6

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.