بازیهای المپیک فرصتی برای خروج لندن از رکورد اقتصادی

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، انگلیسی ها امروز تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا مراسم گشایش بازی های المپیک را نه تنها برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان یک اتفاق حیرت انگیز قلمداد کرده، بلکه موفقیتی در زمینه اقتصادی برای لندن ایجاد کنند.

هزینه ای که برای بازی های المپیک در لندن صرف شده ،یک چهارم هزینه المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ میلادی است ، اما لندن انتظار دارد این هزینه ها، موجب سرازیر شدن سودهای گردشگری از سوی توریست ها در این دوره بازیها شود تا این کشور را از بحران، دور نگه دارد.

در حالی که مراسم گشایش هزاران تماشاگر و گردشگر را روانه لندن کرده است، دولت انگلیس انتظار دارد، این شهر با رونق اقتصادی رو به رو شود.

‘فیصل الحسین ‘ شاهزاده اردن و یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک ، در این خصوص اظهار داشت: به راحتی می توان بدون صرف مخارجی بیهوده، مراسمی باشکوه برگزار کرد. پول در بازی های المپیک همه چیز نیست ، بلکه ابتکار و نوآوری و خلق لحظه های به یاد ماندنی، هر دوره این بازیها را باشکوه تر می کند.

مراسم گشایش این دوره از بازی ها به کارگردانی ‘دنی بویل’، بهترین کارگردان بریتانیا و برنده اسکار برگزار می شود ، برنامه ای که میزبان شخصیت های مهم سیاسی،اقتصادی و ورزشی جهان است.

بریتانیا حدود ۹٫۳ میلیارد پوند(۱۴٫۶ میلیارد دلار) از هزینه های عمومی را خرج این بازی ها کرده است تا این بازیها را به بهترین نحو ممکن به یادها بسپارد. این در حالی است که چین برای برگزاری بازی های المپیک پکن حدود ۷۰ میلیارد دلار هزینه کرد.

این بازی ها در شرایطی در بریتانیا برگزار می شود که این کشور با بیشترین میزان افت اقتصادی در سه سال گذشته رو به رو بوده و تولید ناخالص داخلی آن با ۰٫۷ درصد کاهش همراه است.

انگلیس انتظار دارد این بازیها موجب ورود سیل عظیم گردشگران به این کشور شود و اقتصاد بریتانیا را از حرکتی حلزون وار نجات دهد.

مخارجی که گردشگران برای بازی های المپیک صرف می کنند برای هتلداران، رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی و … یک موقعیت طلایی محسوب می شود.

ورزشی ** ۹۱۲۲ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۷۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.