بازیگر مشهور فرانسوی به تابعیت روسیه درآمد

۱۷م دیماه ،

بر اساس بیانیه انتشار یافته از سوی کاخ کرملین//

بر اساس بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین انتشار یافته، دولت روسیه به ژرار دوپاردیو، بازیگر شناخته شده و سرشناس فرانسوی که ملیت خود را ترک کرده، تابعیت روسی داد.

به گزارش هنرآنلاین، بر اساس این بیانیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حکم تابعیت روسی ژرار دوپاردیو را امضا کرده است، اما هنوز دوپاردیو دربارهٔ این بیانیه کاخ کرملین اظهارنظری نکرده است.

بنابر این گزارش، به تازگی آقای دوپاردیو گفته بود که قصد دارد پاسپورت فرانسوی‌اش را پس دهد.

ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه از دوپاردیو انتقاد کرده بود که به خاطر اجتناب از پرداخت مالیات بیشتر به شهری مرزی در بلژیک نقل مکان کرده است. همان زمان ولادیمیر پوتین گفته بود که از دادن تابعیت روسی به این بازیگر سرشناس با خوشحالی استقبال می‌کند.

این بازیگر مشهور روز ۲۰ ماه دسامبر ۲۰۱۲ میلادی (۳۰ آذرماه) در کنفرانس خبری سالانه‌اش در این‌باره گفت: “اطمینان دارم که مقامات دولت فرانسه قصد اهانت به آقای دوپاردیو را نداشته‌اند. اما اگر او بخواهد پاسپورت روسی داشته باشد این مساله بلامانع است.”

براساس قانون فرانسه داشتن تابعیت همزمان دو کشور امکانپذیر است اما نداشتن تابعیت هیچ کشوری قانونی نیست و اشخاص باید قبل از ترک تابعیت فرانسوی، تابعیت کشور دیگری را داشته باشند.

به نوشته بی‌بی‌سی، رابطه این بازیگر فرانسوی (که پوتین او را تاجری موفق و یک دوست توصیف کرده) با روسیه نزدیک‌تر شده است. نرخ مالیات بردرآمد در روسیه عدد ثابت ۱۳درصد است.

دوپاردیو، ۶۳ ساله، که می گوید در طول دوران بازیگری اش ۱۴۵ میلیون یورو مالیات پرداخته است، ماه پیش اعلام کرد که به شهر نیچین در بلژیک که در مرز مشترک با فرانسه قرار دارد، نقل مکان کرده است.

در پی انتشار یافتن این خبر، اول وزیر فرانسه تصمیم آقای دوپاردیو را “حقارت آمیز” توصیف کرد.

قرار است از سال آینده میلادی اشخاصی که درآمد سالیانه آنها از سقف یک میلیون یورو بالاتر است، ۷۵ درصد مازاد درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کند.

این در حالی است که میزان مالیات مشابه در بلژیک ۵۰ درصد است.

ژرار دوپاردیو به هفته‌نامه “ژورنال دیمانش” گفته بود: “من توقع ندارم که کار مرا تایید کنید، اما دست کم رفتار احترام‌آمیزی داشته باشید.”

به گفته دوپاردیو، با تمام آنهایی‌که فرانسه را ترک کردند، چنین رفتار توهین‌آمیزی نشده است. این بازیگر سرشناس، دولت سوسیالیست “فرانسوا اولاند” را متهم کرد که با اتخاذ سیاست‌های نادرست سبب خروج چهره‌های با استعداد از فرانسه می‌شود. دوپاردیو همچنین گفته: “من فرانسه را ترک می‌کنم به این سبب که از نظر شما اشخاص موفق، خلاق و با استعداد باید تنبیه شوند.”

گفتنی است، ژرار دوپاردیو در سال ۲۰۱۱ میلادی، در نقش اصلی فیلم روسی فرانسوی با عنوان “راسپوتین” که دربارهٔ زندگی عجیب “گریگوری راسپوتین”، کشیش روس بود ایفای نقش کرد.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.