بازیگر گوشه‌گیر هالیوود درگذشت

۱۱اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، پیتر اچ. دیوید پسر دی‌ینا دربین با اعلام این خبر که مادرش چند روز پیش درگذشت، اما طرفداران به خاطر احترام به حریم شخصی این بازیگر تشکر کرد. اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.
 

او با نام اصلی ادنا می دربین چهارم دسامبر ۱۹۲۱ در وینیپگ در کانادا به دنیا آمد، اما در جوانی همراه پدر و مادر بریتانیایی‌اش به کالیفرنیا رفت. دربین در ۱۹۳۶ در ۱۴ سالگی وارد سینما شد و در کنار جودی گارلند در فیلم «هر یکشنبه» بازی کرد.
 

دربین همان سال با بازی در نقش یک دختر نوجوان ایده‌آل در فیلم «سه دختر باهوش» و دنباله آن «یکصد مرد و یک دختر» در ۱۹۳۷   برای خود اسم و رسمی به هم زد. گفته می‌شود فیلم دوم استودیو یونیورسال را از خطر ورشکستگی نجات داد.
 

یونیورسال با تکیه بر شهرت دربین او را در تعدادی فیلم موزیکال شامل «آن سن مشخص» و «دیوانه موسیقی» به کار گرفت و این فیلم‌ها سبب تثبیت شهرت او در هالیوود شد.
 

دربین در جوایز اسکار ۱۹۳۸ به همراه میکی رونی جایزه ویژه نوجوانان را دریافت کرد.
 

او در ۲۵ سالگی پس از بت دیویس بیشترین دستمزد را در میان بازیگران زن دریافت می‌کرد.
 

با این حال، روبرو شدن با شهرت برای دربین سخت بود و هرچند تلاش کرد با فیلم‌هایی مانند «تعطیلات کریسمس» (۱۹۴۴) و «بانو در قطار» (۱۹۴۵)، از تصویر یک دختر کامل که از او ترسیم شده بود، فاصله بگیرد، ولی در نهایت در ۲۸ سالگی قید حضور در سینما را زد.
 

دربین بعدها در مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌توانستم تا ابد دختر کوچولویی باشم که ناگهان زیر آواز می‌زند.»
 

او از ۱۹۴۹ از انظار عمومی دور شد و همراه همسر سومش شارل دیوید – کارگردان فرانسوی – به فرانسه رفت. او در سال‌های بعد تنها یک بار گفت‌و‌گو کرد و هیچ‌وقت حاضر نشد بار دیگر به دنیای سینما برگردد. همسرش سال ۱۹۹۹ درگذشت.

رویترز / ۱ مه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸   
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.