بازی​های المپیک این بار در زمین برنامه هسته​ای ایران/ جنگ به پا می​شود؟

سانجر در این کتاب با عنوان «آشکار و نهان» بر خلاف مطالب این رسانه ها درباره ماجرای برنامه هسته ای ایران که آمریکا از طریق تحریم ها و برنامه های مذاکره قصد دارد آن را حل کند، فاش می کند که نقش آمریکا در این برنامه نقشی تخریب کننده و تهاجمی است که البته در اعلام سیاست های خود ادعا می کند که نقشی واسطه گونه دارد.

خبرنگار ارشد بخش واشنگتن نیویورک تایمز می نویسد: «در برنامه هسته ای ایران یکی از اولویت ها و سیاست های کاری واشنگتن در همکاری با رژیم صهیونیستی ساخت و استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری در حمله به تاسیسات هسته ای ایران است و هر روز و هر لحظه پروژه های جدیدی در این مسیر ابداع می شود.»

در حقیقت موضوع اصلی کتاب سانجر را می توان عنوان یکی از فصل های کتابش عنوان کرد که «بازی های المپیک» نام دارد. وی از این واژه به عنوان کد رمزی برای مخاطبان خود در اطلاع رسانی همکاری آمریکا و اسرائیل در نفوذ به برنامه های هسته ای ایران استفاده می کند و هر جا در کتابش از این واژه استفاده می کند منظورش برنامه های منظم آمریکا برای ساخت چنین نرم افزارهای مخربی است.

در یکی از این پروژه ها ویروسی ساخته می شود که حتی می تواند به کامپیوترهایی نفوذ کند که به اینترنت متصل نیستند. این ویروس از طریق درایورهای نرم افزارهای معمولی موجود در صفحات فشرده وارد کامپیوتر می شود و می تواند چرخه سانتریفیوژ را کنترل و مقدمات انفجار آن را فراهم کند. وقتی این ویروس در سانتریفیوژ نفوذ کند همه چیز عادی به نظر می رسد که حتی سیگنال و علامت هشداری نیز مشاهده نمی شود.

سانجر در کتابش به آغاز جنگ سایبری در قرن بیست و یکم اشاره می کند و بقیه کتابش را به سیاست های خارجی اوباما در افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی در حال تغییر، چین و کره شمالی اختصاص می دهد.

در کتاب سانجر شخصی به نام دونیلون شخصیت اصلی محسوب می شود که در راس تیمی در پایگاه های اسرائیلی مستقر می شود و مسئولیت علمیات سایبری علیه ایران و پاکستان را به عهده دارد.

در حقیقت دنیای آینده از چشم های اوباما، دونیلون و اطرافیانشان تصویر می‌شوند و به عبارتی چشم اندازی از سیاست های واشنگتن در سالهای آینده پیش روی مخاطب قرار می گیرد. البته در بخش های پایانی کتاب، خبرنگار نقطه نظر خود را نیز اعلام می کند و اشتباهات اعتراف شده در عراق و افغانستان را به اوباما و اطرافیانش را یادآوری می کند و تاکید دارد که جان اف کندی و لیندون جانسون نیز چنین اشتباهاتی در ویتنام داشتند.

روزنامه ساکرامنتوبی کالیفرنیا / ۱۰ ژوئن/ محمد حسنلو

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.