باز هم رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت درخصوص غزه به روز دیگر موکول شد

در پی نگرانی‌ها از وتوی قطعنامه جدید شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا، رای گیری درباره آن بار دیگر به تعویق افتاده و به فردا موکول شد.

باز هم رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت درخصوص غزه به روز دیگر موکول شد

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها خبر داد که رای گیری درباره قطعنامه شورای امنیت برای افزایش کمک‌ها به غزه به امروز پنج شنبه موکول شد.

قرار بود این قطعنامه روز چهارشنبه، دوباره به رای گذاشته شود اما این نگرانی وجود داشت که آمریکا بار دیگر نیز آن را وتو کند.

بامداد چهارشنبه بود که رسانه‌های غربی از تعویق مجدد جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره نوار غزه برای دومین روز پیاپی خبر دادند.

منابع دیپلمات بامداد چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه را وتو نکند.

پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.