باشگاه وبازیکن درانتخاب مفادقراردادبایدآزادباشند

۱۸فروردین۱۳،

هوشنگ نصیرزاده گفت: طبق ماده ۵۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب مجمع عمومی، کمیته حقوقی مسئول تدوین مقررات و انطباق آن با مقررات ملی و بین‌المللی است و این به مفهوم آن است که نظر این کمیته در رابطه با تهیه این دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های جدید شرط اساسی است و سایر واحدها و تشکیلات تنها بازوهای مشاوره‌ای و پیشنهاد دهنده بوده و قدرتی برای تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها توسط آنها در اساسنامه پیش‌بینی نشده است.

به گزارش فارس،وی افزود: آئین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران در بسیاری از موارد اساسی با اصول حرفه‌ای فوتبال در تعارض است و بر اساس تجربه اشخاص نه بر طبق دانسته‌های بین‌الملل نوشته شده است. یکی از اشتباهات فاحش فدراسیون فوتبال تاکنون این بوده است که خودش اقدام به چاپ قرارداد نموده و جالب اینکه آرم فدراسیون را در بالای آن می‌زند و تمام بندهای آن را خودشان مشخص و به چاپخانه می‌سپارند تا در تعداد کثیری تکثیر شود.

نصیرزاده تاکید کرد: باشگاه و بازیکن بدون داشتن قدرت تغییر حتی یک کلمه این قراردادها نمی‌توانند یک خط به آن اضافه کنند و باید با چشمان بسته این قرارداد را به امضا برسانند و به تشکیلات فوتبال تحویل دهند این شیوه در هیچ جای دنیا وجود ندارد و در آئین‌نامه‌های جدید به آن اشاره شده است.

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به شدت مخالف دخالت فدراسیون در متن قرارداد بین باشگاه و بازیکن هستیم و این مطالبی که می‌گوییم ممکن است برای برخی جدید باشد و ذهن شان با این مسائل مقابله کند. در فوتبال جهان باشگاه و بازیکن در انتخاب متن قرارداد و متون نوشته شده بین خودشان آزادی کامل دارند و قراردادها باید در سربرگ آرم دار همان باشگاه که یک سند رسمی است، تهیه شود و تشکیلات فدراسیون و لیگ خود را به طور کامل از قرارداد بازیکن و باشگاه کنار بکشند تا اجازه بدهند آنها فکر کنند و قرارداد ببندند این رفتاری که اکنون پیش گرفته‌ایم که متن قرارداد در تهران تهیه و به چاپخانه سپرده می‌شود تا با سربرگ فدراسیون منتشر شود دقیقا از بین بردن حقوق باشگاه و بازیکن و زیر سؤال بردن اختلاف طرفین است.

نصیرزاده تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم آئین‌نامه‌ها توسط کمیته حقوقی فدراسیون تنظیم و سایرین اگر پیشنهادی دارند به فدراسیون ارائه دهند زیرا آئین‌نامه فعلی نقل و انتقالات بیشتر به سمت بازیکن است و نفع آن را بازیکن و کارگزار می‌برد. باشگاه هیچ گونه حق فسخ قراردادی ندارد و این مسئله به ماشین پولسازی برای بازیکنان تبدیل شده است. همین مقررات اشتباه سبب مقروض شدن باشگاه‌ها و بدهی‌های هنگفتی به آنها شده است.

وی افزود: به همین خاطر بازیکنانی که تمرین نرفته مسابقه را ترک کرده و یا با تمارض و عدم نشان دادن توان فنی باشگاه‌ها را متضرر کرده‌اند نمی‌توان با آنها برخوردی کرد و باشگاه در هر صورت محکوم به پرداخت پول آنها است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.