باغات تهران محافظت می‌شوند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون شهردار تهران از ممنوعیت ساخت وساز در باغات بالای دو هزار متر مربع تا پایان سال ۹۵ براساس طرح تفصیلی تازه خبر داد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت موضوع فضای سبز در طرح تفصیلی تهران اظهار کرد: در این راستا اراضی با وسعت بیش از ۲ هزار متر مربع که در طرح قبلی دارای کاربری فضای سبز بودند و حقوق مکتسبه در مورد آنها شکل نگرفته بود در قالب تثبیت فضای سبز تا پایان سال ۹۵ تعریف شدند. به گزارش پایگاه اینترنتی شهرداری تهران، جاوید با بیان اینکه طرح تفصیلی تهران توجه خاصی به موضوع فضای سبز دارد، گفت: در طرح تفصیلی تازه پهنه‌ای با عنوان G تعریف شد که تنها به فضای سبز اختصاص دارد و ساخت‌وسازی در آن صورت نمی‌گیرد و همچنین اراضی با وسعت بیش از دو هزارمتر مربع که در طرح قبلی دارای کاربری فضای سبز بودند و حقوق مکتسبه در مورد آنها شکل نگرفته بود در قالب تثبیت فضای سبز تا پایان سال ۹۵ تعریف شدند. او با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در زمینه فضای سبز شهر افزود: در این زمینه ضوابطی نیز لحاظ شد تا اراضی که دارای کاربری فضای سبز و خدماتی می باشند اگر بخواهند به صورت انتفاعی بهره‌برداری شوند، مالک موظف باشد تا ۷۰‌درصد ملک را رایگان به مدیریت شهری واگذار کند و در ۳۰ درصد قدرالسهم مالک بارگذاری صورت بگیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: این اقدام به تامین سرانه‌های خدماتی انتفاعی به ویژه سرانه خدمات غیر انتفاعی شهر مانند سرانه فضای سبز و همچنین سرانه خدمات هفت گانه کمک قابل توجهی می‌کند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.