باغات کن به فضای سبز تبدیل می شود

جام جم آنلاین: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چندین هکتار از مجموعه باغات «کن» توسط شهرداری تهران تملک و به فضای سبز برای شهروندان تبدیل خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس مهدی چمران در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با بیان مطلب فوق، اظهارداشت: تملک باغات «کن» نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که این میزان تقریبا برابر یک ششم درآمد شهرداری در طول سال است.

وی همچنین با رد کاهش قیمت املاکی که به عنوان باغ تشخیص داده می‌شوند، گفت: به این باغات سطح اشغال ۳۰ درصد و ارتفاع ۹ طبقه با یک طبقه تشویقی تعلق می‌گیرد و کاهش قیمت این اراضی توهمی بیش نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع فضای سبز و گل و گیاه فقط نباید با رویکرد حاشیه‌ای و تزئینی مورد توجه قرار گیرد، افزود: فضای سبز یک ضرورت برای زندگی و نیاز تنفسی شهروندان است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در شهری همچون تهران که با آلودگی هوا مواجه است، خاطرنشان کرد: در همه نقاط پایتخت نیازمند حداقل ۱۰ متر مربع سرانه فضای سبز هستیم البته منظور از فضای سبز چمن و درختان سوزنی برگ نیست بلکه باید نسبت به توسعه فضای سبز عمودی و درختان پهن برگ کار بیشتری پرداخته شود.

چمران همچنین به اهمیت افزایش سرانه سبز فضای محلی اشاره کرد و گفت: هنوز هم در برخی از مناطق تهران سرانه فضای سبز کمتر از سه متر است که از آن جمله می‌توان به منطقه ۱۰ اشاره کرد البته اخیرا بر اساس آمار میزان فضای سبز این مناطق نیز افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دیگر شهرهای کشور نیز از نظر فضای سبز در مرتبه خوبی قرار ندارند و هرچه فضای سبز در شهرها افزایش یابد بازهم کم است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.