باقری: بهروزی به راحتی مدال طلا را از دست داد/ برای قهرمانی در آسیا تلاش می‌کنیم

از عملکرد این ۳ وزنه بردار راضی نیستم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به هیچ عنوان از عملکرد دو ملی پوش دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان راضی نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی تیم ملی با بیان این جمله گفت: مرتضی رضائیان در حرکت یکضرب و سجاد بهروزی در حرکت دوضرب پائین تر از حد انتظار ظاهر شدند. آنها اگر کمی با فکرتر وزنه می زدند می توانستند بالاتر از وزنه برداران چینی قرار بگیرند، مخصوصا سجاد که مدال طلا را براحتی از دست داد. متاسفانه این دو وزنه بردار و همینطور مجید عسکری در ۶۲ کیلوگرم به هیچ عنوان المپیکی وزنه نزدند و ناراحتی من هم بیشتر به این خاطر است.

باقری در پاسخ به این سئوال که با توجه به رقابت نزدیک سجاد با دو وزنه بردار چینی، چرا برای او در حرکت دوم دوضرب وزنه ای کمتر از ۱۸۰ را انتخاب نکرد گفت: سجاد در حرکت اول خود ۱۷۵ را زده بود و در تمرینات هم به دفعات از ۱۸۰ عبور کرده بود. در چنین شرایطی اگر من می خواستم برای او مثلا ۱۷۷ یا ۱۷۸ را انتخاب کنم عملا یک حرکت او را سوزانده بودم و در عین حال باعث افزایش روحیه رقیبانش می شدم. سجاد با مهار وزنه ۱۸۰ می توانست به راحتی قهرمان شود اما متاسفانه تمرکز لازم را داشت.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه فعلا کسی از اردوی تیم ملی برای حضور در المپیک لندن خط نخواهد خورد افزود: برای کم کردن تعداد نفرات اردونشین و رساندن آنها به ۶ وزنه برداری که در المپیک روی تخته می روند فعلا عجله ای نیست. کادر فنی در بازگشت به تهران در مورد نفراتی که در اردوی بعدی تیم ملی حضور خواهند داشت تصمیم گیری می کند.

فردا و از ساعت ۹/۳۰ صبح به وقت تهران، سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم با حریفان آسیایی خود رقابت می کنند. دو وزنه برداری که شانس اول کسب مدال طلای این وزن هستند. باقری در مورد آخرین شرایط آنها و اینکه کدام یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند گفت: قطعا وزنه برداری که با فکرتر روی تخته برود از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار است. سهراب مرادی در ماه های اخیر بهتر از کیانوش رستمی تمرین کرده است اما کیانوش هم نشان داده که یک وزنه بردار مسابقه ای است و در رقابت عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. در این شرایط باید دید کدام یک بهتر از دیگری وزنه می زنند. البته آنچه برای من اهمیت دارد این است که آنها هر ۶ حرکت خود را با موفقیت سپری کنند و در عین حال المپیکی وزنه بزنند.

باقری در پایان در پاسخ به این سئوال که با توجه به اوت کردن مجید عسکری، شانس ایران و کره جنوبی را برای قهرمانی در این رقابتها چگونه ارزیابی می کند، گفت: از ابتدا هم استراتژی ما قهرمانی در آسیا نبود، با این حال هنوز ناامید نیستیم و در کنار اهداف مان برای کسب این عنوان تلاش می کنیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.