باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود/ سرعت دستیابی به توافق به طرف مقابل بستگی دارد

مذاکره کننده ارشد کشورمان اعلام کرد: ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش‌نویس توافق، استراحت داشته باشیم.

باقری: توقف مذاکرات خواست ما نبود/ سرعت دستیابی به توافق به طرف مقابل بستگی دارد

به گزارش ممتاز نیوز، علی باقری گفت: سه کشور اروپایی روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که وقفه در مذاکرات وین خواست ایران بوده است.

معاون وزیر خارجه افزود: ایران از ابتدا بر ضرورت استمرار مذاکرات برای دستیابی به پیش نویس مورد توافق تاکید داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مذاکره کننده ارشد کشورمان اعلام کرد: اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، گفت‌وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسم.

وی خاطر نشان کرد:️ سرعت دستیابی به توافق بستگی به طرف مقابل دارد.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان مذاکرات این دور نیز در جمع خبرنگاران گفت: در هفته گذشته و در طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند، دیگر سند به دست آمده در ۲۰ ژوئن (مذاکرات وین ۶) نخواهند بود بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری اظهار کرد: این دور از گفت‌گوها هیات ایرانی با توجه به اینکه دولت جدید در ایران بر سر کار آمده بود و تیم جدیدی هم برای گفت‌وگوها ماموریت یافته بود، همراه خود مواضع و دیدگاه های دولت جدید را به وین آورد. ما در گفت‌وگوهای شش دور قبل و پیش‌نویس‌هایی که از آن مذاکرات بود، مواضع و دیدگاه های تیم ایران را لحاظ کردیم و در اسناد مذاکراتی درج و به طرف مقابل ارایه کردیم. دو سند برای مذاکرات مهم بود، یکی مربوط به لغو تحریم‌ها که اولویت اول و دستور کار مهم تیم مذاکراتی ایران بود، البته این اولویت صرفا به ما مربوط نیست بلکه طرف های دیگر از جمله چین هم در مذاکرات تصریح کردند که اولویت آنها هم رسیدگی به موضوع تحریم هاست.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال، در بیانیه‌ای که به نقل از سه کشور اروپایی منتشر شده آمده که ما به تصمیم باقری کنی، مذاکره‌کننده اصلی ایران برای بازگشت به تهران جهت رایزنی استقبال می‌کنیم هرچند این مسئله وقفه‌ای مایوس‌کننده در مذاکرات می‌اندازد. ما به همراه شرکای چینی، روسی و آمریکایی‌مان آماده ادامه دادن مذاکرات بودیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.