باکتری که مرگبارترین مسمومیت غذایی را همراهی می کند

فروردین ۱۴۰۳

در جوامع امروزه باکتری به نام بوتولیسم وجود دارد که با استفاده از غذاهای نادر، مرگبارترین مسمومیت غذایی را پدیدار می کند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تمامی اشخاص بایستی در هنگام مسافرت و یا حتی زمان هایی که بیرون از منزل می باشند و از غذاهای آماده استفاده می کنند دقت کافی را به عمل آورند چرا که در صورت عدم رعایت خطرات بسیاری فرد را تهدید می کند.

وی افزود: در جوامع امروز باکتری به نام بوتولیسم که در واقع مرگبارترین مسمومیت غذایی است وجود دارد که به شکل میله ای از قوی ترین سم عصبی و عضلانی است.

وی در ادامه گفت: راه های انتقال این باکتری خطرناک، از طریق مصرف غذاهای آلوده و خصوصا غذاهای کنسروی و مانده وارد بدن می شود.

وی اشاره کرد: زمانی که غذا به صورت طولانی در محیط باز قرار می گیرد شرایطی برای تشدید تولید سم مساعدتر شده و تولید سم کشنده سبب دو چندان شدن گاز این باکتری می شود.

وی اظهار داشت: اکثر مواد غذایی همچون سوسیس، کالباس و همبرگر امکان سریع فاسد شدنشان بیشتر است چرا که بایستی در تهیه و خرید این نوع مواد غذایی، نوع مرغوب را انتخاب کنیم و از غذاهای کنسروی که زنگ زدگی، تورم و سوراخی دارند پرهیز شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.