بالاترین مدال افتخار آمریکا بر سینه شیمون‌پرز

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در مراسمی رسمی بالاترین نشان افتخار آمریکا ملقب به “نشان آزادی” را به شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی اعطا کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی نوشت: روز گذشته “باراک اوباما” رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی ویژه که در کاخ سفید برگزار شد، به “شیمون پرز” رئیس رژیم صهیونیستی بالاترین مدال افتخار غیرنظامی آمریکا را اعطا کرد.

در این مراسم علاوه بر شیمون پرز، “مادلین آلبرایت” وزیر خارجه سابق آمریکا که وی نیز ید طولایی در حمایت از صهیونیست‌ها دارد، از دیگر نفراتی بود که این مدال افتخار را از رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرد.

این مدال افتخار که بالاترین نشان افتخار غیرنظامی در آمریکاست، با عنوان “نشان آزادی” به افراد اعطا می‌شود.

پیش از این و با انتشار این خبر، دفتر سیاسی گروه حماس به این رفتار آمریکا اعتراض کرده و آن را نشانه‌ای از حمایت همه جانبه آمریکا از منافع اسرائیل و تلاش اوباما برای جلب حمایت صهیونیست‌ها دانسته بود.

این اقدام در حالی از سوی اوباما انجام می‌گیرد که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده و اوباما برای آنکه بتواند چهار سال دیگر نیز حضور خود در کاخ سفید را تضمین کند، به حمایت لابی صهیونیست که همواره نقش مهمی در تعیین روسای جمهوری آمریکا داشته‌اند، نیاز دارد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.