بالا گرفتن تنش در شمال عراق

۳۱فروردین۱۳،

dapd-30.jpg

منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۱۳ نیروی عشایری در جریان حمله به نیروهای دولتی این کشور خبر دادند؛ این در حالی است که خبرهای از پیوستن بعضی از نیروهای ارتش به مخالفان انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی عراق اعلام کردند تعدادی از شبه نظامیان وابسته به عشایر عراقی در شهر الحویجه در نزدیکی کرکوک در واکنش به حمله بامداد امروز ارتش به تجمع اعتراضی مخالفان، به مراکز پلیس و نیروهای نظامی دولتی حمله کردند که در این حمله ۱۳ تن از نیروهای عشایری کشته شدند.

بنا بر این گزارش گروهی از نظامیان ارتش عراق که برای رویارویی با مخالفان به کرکوک اعزام شده‌اند به نیروهای قبیله‌ای وابسته به مخالفان پیوسته‌اند و درگیری میان ارتش و قبایل منطقه ادامه دارد.

پیشتر بعضی رهبران قبایل در کرکوک اخطار داده بودند، در صورت حمله ارتش به مخالفان، سلاح به دست می‌گیرند و در مقابل ارتش و نیروهای نظامی دولت مرکزی خواهند ایستاد.

هیات اعزامی سازمان ملل به عراق نیز گروهی را برای بررسی اوضاع به کرکوک اعزام کرده تا در خصوص حوادث پیش آمده تحقیق کنند.

بامداد امروز (سه‌شنبه) ارتش و نیروهای امنیتی عراق با حمله به تجمع اعتراضی مخالفان دولت نوری المالکی، اول وزیر عراق که در شهر الحویجه برگزار شده بود بیش از ۲۰ تن از مخالفان را از پای درآورند که این امر سبب ایجاد ناآرامی‌هایی در این شهر شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.