بانوی یونانی از اعزام به المپیک بازماند

به نقل از ردیف، پاراسکوی پاپاکریستو، دونده پرش سه گام بانوان یونان پس از درج اظهارات نژادپرستانه در توئیتر از کاروان این کشور برای اعزام به المپیک کنار گذاشته شد.

در حالی که یک نفر در یونان به دلیل گزیده شدن توسط پشه ویروس نیل غربی در آتن کشته شد و ۵ مورد دیگر این یماری نیز توسط سازمان بهداشت یونان اعلام شده و همچنین مهاجرت بی‌رویه و غیرقانونی آفریقایی‌ها و آسیایی‌ها به این کشور، پاپاکریستو در این‌باره در یکی از صفحات اجتماعی نوشت: با حضور این تعداد زیاد آفریقایی در یونان، پشه‌های ویروس نیل غربی حداقل غذای وطنی خواهند خورد.

کمیته المپیک این کشور نسبت به این صحبت این ورزشکار واکنش نشان داد و اظهار داشت وی به دلیل اظهاراتش که مغایر با روح المپیک بود کنار گذاشته شده است.

در بیانیه کمیته المپیک یونان آمده است: پاپاکریستو هیچ احترامی برای ارزش‌های اصلی المپیک قائل نبود و متأسفانه از کاروان کنار گذاشته شد. وی اشتباه کرده و ما در زندگی باید تاوان اشتباهاتمان را بپردازیم.

این بانوی ۲۳ ساله که قرار بود هفته آینده برای اولین بار به بازی‌های المپیک اعزام شود پس از این کار عذرخواهی کرد و گفت: واقعا شرمنده و ناراحت هستم و قصد توهین به هیچ فردی را نداشتم.

وی در‌این ‌باره نوشت: رویای من رسیدن با بازی‌های المپیک است و اگر به ارزش‌های آنها احترام نگذارم، نمی‌توانم در این رقابت‌ها حاضر شوم.

بانوی یونانی با رکورد ۱۴ متر و ۵۸ سانتی متر تنها نیم‌متر با رکورد جهانی فاصله دارد و مربی وی به شدت از این تصمیم انتقاد کرده است.

وی در این باره اظهار داشت: محرومیت از المپیک برای کسی که عذرخواهی کرده تنبیه بسیار شدیدی است.

مربی پاپاکریستو این حرف را فقط یک شوخی قلمداد کرد و مسئولان ورزش یونان در پاسخ گفتند: پاپاکریستو می‌تواند در حالی که در خانه مشغول تماشای بازی‌های المپیک از تلویزیون است هر چه دلش می‌خواهد از این شوخی‌ها تعریف کند، اما نمی‌تواند نماینده یونان در المپیک باشد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.