بانوی سینمای ایران ۵۹ساله شد

رخشان بنی‌اعتماد ۵۹ساله ‌شد.

به گزارش هنرآنلاین، این کارگردان سینمای ایران که با دستیاری در فیلم‌های آفتاب‌نشین‌ها، گل‌های داوودی، تحفه‌ها و تنوره دیو فعالیت خود را در عالم فیلم‌سازی آغاز کرد، در دهه ۷۰ با فیلم‌های سینمایی نرگس، روسری‌ آبی، بانوی اردیبهشت و زیر پوست شهر توانست یکی از جریان‌سازترین سینماگران اجتماعی‌ساز ایران باشد.

بنی‌اعتماد که متولد ۱۴ فروردین ۱۳۳۳ است، در سال ۶۶ خارج از محدوده را به عنوان اولین فیلم سینمایی‌اش کارگردانی کرد که برنده جایزه جشنواره فیلم‌های کمدی ایتالیا شد.

او در سال‌های ۶۷ و ۶۸ به ترتیب زرد قناری و پول خارجی را مقابل دوربین برد تا این‌که در سال ۷۰ “نرگس” را ساخت و با این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر شد و عنوان اولین کارگردان زن برگزیده این بخش را به خود اختصاص داد.

بنی‌اعتماد در گفت‌وگویی دربارهٔ‌ علاقه‌اش به ساخت فیلم‌های اجتماعی گفته است: من به عمد به سراغ ساخت فیلم‌های اجتماعی نرفته‌ام، بلکه این موضوعات می باشند که مرا انتخاب و درگیر می‌کنند و این امر به نگاه من به جهان هستی بازمی‌گردد.

روسری آبی، بانوی اردیبهشت، زیر پوست شهر، گیلانه و خون‌بازی دیگر دغدغه‌های اجتماعی این کارگردان محسوب می‌شوند.

بنی‌اعتماد با فیلم هایش جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده و پرافتخارترین کارگردان زن سینمای ایران لقب گرفته است.

فیلم سینمایی قصه‌ها آخرین ساخته‌ او محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۳۴
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.