بانکی ها سکاندار بیشترین ارزش بازار

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۹:۳۱:۱۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت های فعال در گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی، با ۱۰ شرکت و ۱۲۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم، ۱۷٫۸۵ درصد از بازار سهام را در اختیار خود گرفتند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، تیرماه امسال گروه فلزات اساسی با ۲۳ شرکت و ۵۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهم، در صدر جدول ارزش بازار ایستاده بود که این ماه جای خود را به بانک ها داده است.
ارزش بازار بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی در ۱۴ تیرماه امسال به ۲۱۳ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال رسید تا این شرکت ها را به صدر جدول سوق دهد.
ارزش بازار سهام شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی هم ۲۰۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال است تا این شرکت ها ۱۷٫۱۷ درصد بازار را در اختیار خود بگیرند.
همچنین نام محصولات شیمیایی در پله سوم این رده بندی در حالی به ثبت رسیده است که این جایگاه در سال قبل از آن مخابرات بود اما در سال جاری با افزایش ارزش شرکت های این گروه، جایگاه سوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافته است.
بر این اساس محصولات شیمیایی با ۳۰ شرکت و ۱۹ میلیون و ۹۹ هزار سهم در بورس ۱۳۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.
در این میان مخابرات نیز ۹٫۲۴ درصد بازار را به خود اختصاص داده و در مقام چهارم ایستاده است.
بعد از مخابرات، شرکت های چند رشته ای صنعتی و استخراج کانه های فلزی به ترتیب ۸٫۸۴ و ۷٫۵۷ درصد بازار را در اختیار گرفتند و در جایگاه پنجم و ششم ایستادند.
رتبه هفتم جدول ارزش بازار، ماه گذشته به صنعت خودرو و ساخت قطعات اختصاص داشت که این ماه، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای جایگزین آن شده است.
فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای هم اکنون ۴٫۷۲ درصد ارزش بازار را در اختیار دارد. این صنعت ۵۶ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریالی، با هفت شرکت و ۲۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران فعال است.
بر این اساس، صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۳۱ شرکت، ۳۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و سهم ۴٫۰۸ درصدی در بازار سرمایه در مقام هشتم ایستاد.
بعد از خودرو و ساخت قطعات، صنعت سیمان، آهک و گچ با ۲٫۸۲ درصد و محصولات دارویی با ۲٫۲۹ درصد از ارزش بازار سرمایه در جایگاه های بعدی ارزش بازار ایستادند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۰۹۳۱۱۴۴۱۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.