بانکی که هست و نیست؟

بینا- بالاخره تات بانک هست یا نیست؟ این سوالی است که این روزها خیلی از سهامداران، داوطلبان استخدام و مردم کوچه و بازار از هرفردی که تصور می کنند کمترین اطلاعاتی دارد، می پرسند.
براساس گزارش بانکی، بانک مرکزی از یک سو فعالیت های بانکی تات را تعلیق کرده و طی ضرب الاجلی دستور داده تا نام سردر کلیه شعب این بانک به آینده تغییر کند.
از سوی دیگر موسسه صالحین با صرف هزینه های هنگفت تبلیغات دور میادین فوتبال لیگ برتر را  پر از اطلاعیه تاسیس بانک آینده کرده و اعلام داشته که این بانک در واقع توسعه یافته صالحین است.
از سوی دیگرسایت بانک تات فعال است و امروز از افزایش سقف پرداخت وجه نقد از طریق خودپرداز تا ۴ میلیون ریال درا ین بانک خبر می دهد!
ترکیب عجیبی از تناقض های متعدد که تنها در ایران و نظام بانکی ما وجود داشته و خواهد داشت.
برخی  افراد که با هزاران امید در آزمون استخدامی تات شرکت کرده اند هنوز منتظرند که شاید با آنها تماس بگیرند. در حالی که بانک مرکزی هیچ مجوزی جهت افزایش شعب این بانک نداده و به نظر هم نمی رسد قصدش را داشته باشد.
با این وجود شعب بانک مشغول فعالیت اند و به مشتریانشان خدمت ارائه می دهند اگر چه سردر بانک تغییر کرده و نام آینده برآن نقش بسته اما  کلیه فعالیت های بانکی هنوز هم تحت عنوان تات انجام می گیرد.
به بیان ساده تر اگرچه ما قانونا بانک تات نداریم اما عملا بانک تات داریم.
معمای چند مجهولی که به نظر می رسد جناب انیشتین هم اگر احیانا از دیار باقی برگردند قادر به حل آن نباشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.