بانک مرکزی مرجع اعلام خط فقر نیست

۲۸ام بهمن ،

بینا-  رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی مرجع اعلام خط فقر نیست.
به گزارش بینا، فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در مورد میزان خط فقر به موج گفت: در هیچ جای دنیا بانک مرکزی خط فقر را برآورد نمی کند.
وی افزود: بانک مرکزی به دلیل آنکه مطالعات بودجه ای خانوار را انجام می دهد، براساس مطالعات بودجه خانوار می تواند این مسائل را تحلیل کند که در اداره آمار این کار انجام می شود.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ضمن تاکید بر این نکته که، در هیچ کجای دنیا بانک مرکزی خط فقر را اعلام نمی کند، گفت: من به شخصه خود به این علاقمندم و روی این موضوع دارم کار می کنم اما به بانک مرکزی ربطی ندارد و یک پروژه شخصی است.
وی در عین حال اظهار داشت: خود این موضوع مهم نیست مهم تغییرات آن است. چون در واقع با تغییر تعریف اشخاص تحت پوشش آن نیز تغییر می کنند و این مهم نیست، مهم این است که چه تغییراتی کرده یعنی خط فقر کم شده یا زیاد شده و البته با چه تدابیری این تغییرات شکل گرفته است.
به گفته نیلی، از اینها مهمتر نقشه فقر است یعنی اینکه توده های فقر و تمرکز فقر در کجاست. به طور مثال مناطق محروم ما تغییری پیدا کرده است یا خیر. اینها همه موضوعاتی است که چون در حوزه کار پژوهشکده نیست، ما روی آن کار نمی کنیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.