بانک مرکزی آلمان به کشورش اخطار داد

۱۹م آذر ،

بینا- بانک مرکزی آلمان از احتمال فرو رفتن اقتصاد این کشور همانند دیگر کشورهای عضو منطقه پولی یورو، در وضعیت رکود خبر داد.
به گزارش بینا به نقل از سی سی تی وی، بانک مرکزی آلمان در حالی از احتمال ایجاد وضعیت رکود اقتصادی در این کشور خبر داده است که آخرین آمار مربوط به صنایع نیز بر تیرگی تصویر پیش روی اقتصاد این کشور افزوده است.
طبق اعلام این بانک، میزان رشد اقتصادی آلمان در سال آینده میلادی با کاهش مواجه خواهد شد و این کشور با رسانیدن این عدد به چهارصدم درصد، تنها به یک چهارم میزان مورد انتظار برای رشد اقتصادی خود دست خواهد یافت.
پیش بینی می گردد که فعالیتهای اقتصادی آلمان در سه ماه پایانی سال جاری و سه ماه آغازین سال آینده میلادی با کاهش مواجه شود و تحقق این پیش بینی به معنی وقوع وضعیت رکود اقتصادی در کشور خواهد بود.
همچنین، اداره آمار این کشور در گزارشی در روز جمعه از کاهش دو و شش دهم درصدی در میزان تولیدات صنعتی برای ماه اکتبر خبر داد. این عدد دو برابر میزان رکود در ماه قبل است. تا چند مدت اخیر، آلمان از ضعف منطقه پولی یورو بهره جسته و به صادرات کالا به ایالات متحده آمریکا و آسیا کمک کرد، اما در حال حاضر، حتی آن بازارها نیز به چالش کشیده شده اند.
آلمان در سه سال قبل توانسته است تا خود را به سختی از دشواریهای پیش روی منطقه پولی یورو مبرا نگاه دارد، اما آمار و ارقام تازه نشان می دهد که حتی این کشور نیز به طور کامل از خطرات رکود اقتصادی در امان نیست. اما در میان پیش بینی های صورت گرفته، به این احتمال نیز اشاره شده است که در بهار سال آینده میلادی، بازارهای آمریکا و چین از رشد بهتری برخوردار شوند و در منطقه پولی یورو نیز شاهد ثبات بیشتری باشیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.