بانک مرکزی آمریکا پنهان کاری می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ادامه سیاستهای حمایتگرایانه برای رشد اقتصادی آمریکا

مسئولان بانک مرکزی آمریکا همچنان به سیاستهای حمایت از اقتصاد آمریکا ادامه خواهند داد. اعضای کمیته پولی این بانک چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کردند از سرگیری رشد اقتصادی ادامه دارد اما برای تحکیم آن به ادامه سیاستهای حمایتگرایانه نیاز خواهد بود

خبراقتصادی: به گزارش یورونیوز،اعضای کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا به احتمال بسیار دربارهٔ تاریخ و نحوه کاهش تدریجی حمایت مالی بانک مرکزی آمریکا صحبت کردند اما بیانیه پایانی اشاره ای به آن نمی کند.

بر اساس برآوردهای وزارت بازرگانی آمریکا میزان رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم به یک و هفت دهم درصد می رسید. این رقم بسیار فراتر از حد انتظار بود زیرا اکثر اقتصاد دانان این رقم را یک درصد برآورد می کردند.

بانک مرکزی آمریکا قبل از انتشار یافتن این ارقام از آنها آگاهی کسب کرده بود. برآورد اولیه از اقتصاد آمریکا نشانگر تسریع رشد اقتصادی در مقایسه با سه ماهه اول سال دوهزار و سیزده است. میزان رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری یک ممیز یک دهم درصد برآورد شد رشد اقتصادی سال دوهزار و دوازده آمریکا نیز دو ممیز هشت دهم درصد برآورد شده است.

باید با احتیاط با این برآوردها برخورد کرد. در ارقام سه ماهه دوم، قید شده است خرده فروشی یک ممیز سه دهم درصد درآمریکا افزایش یافته در حالی که سرمایه گذاریهای شرکتها حدود پنج درصد بیشتر شده است.

در آمریکا، میزان تورم رو به کاهش است. در سه ماهه دوم میزان تورم سالانه به هشت دهم درصد رسید. این رقم در سه ماهه اول یک ممیز چهار صدم درصد بود. بازارها بی صبرانه در انتظار ارقام بیکاری در آمریکا می باشند که چهارشنبه منتشر خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.