بانک مرکزی اروپا نگران کاهش تورم

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد مشغول بررسی اقدام آینده این بانک در واکنش به کاهش نرخ تورم در کشورهای عضو منطقه یورو است.

بر اساس داده هایی که اوایل هفته کنونی انتشار یافت، نرخ تورم در کشورهای عضو منطقه یورو در ماه مارس به رقم نیم درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که این رقم در ماه فوریه برابر با هفت دهم درصد بود. این موضوع سبب به وجود آمدن نگرانی هایی در این خصوص شد که قیمت کالاهای مصرفی در اتحادیه اروپا ممکن است به زودی و به طور ناگهانی کاهش پیدا کند.
بـه گـزارش اسوشیتد پرس از فرانکفورت، بعضی از کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند کاهش نرخ تورم در کشورهای عضو منطقه یورو، نگرانی هایی را در خصوص ضعیف شدن اقتصاد های این کشورها به وجود آورده است.
بر اساس گزارش های انتشار یافته، نرخ شاخص بازپرداخت وام در بانک مرکزی اروپا هم اکنون برابر با رقم ۲۵ صدم درصد است که رقمی بی سابقه شمرده می گردد. بر اساس اعلام تحلیلگران اقتصادی، شورای حکام بانک مرکزی اروپا طی نشست روز پنجشنبه خود به احتمال بسیار بسیار از کاهش بیشتر این نرخ اجتناب خواهد کرد. با این وجود بعضی کارشناسان اقتصادی اعلام کردند مقامات این بانک ممکن است در آینده نزدیک به بعضی از ابزارهای متعارف اقتصادی از جمله اعطای دور تازهی از وام های ارزان قیمت به بانکهای کشورهای منطقه یورو یا حتی خرید گسترده دارایی های مالی این بانکها متوسل شوند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.