بانک مرکزی: بانکی به نام تات نداریم

وی افزود: به موجب تبصره ۳ و ۴ ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه دخل و تصرف در منابع و اموال این بانک در حکم تصرف اموال عمومی محسوب می‌شود.

فارس: معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک تات لغو مجوز شده است، گفت: این بانک و دو موسسه صالحین و آتی حق هیچ فعالیتی ندارد و اگر تغییرات اعمال نشود حتی مجوز فعالیت این نهاد در قالب بانک آینده نیز لغو خواهد شد.

ابراهیم درویشی با بیان اینکه بانک تات لغو مجوز شده است، اظهارداشت: این بانک دیگر حق هیچ‌گونه فعالیتی ندارد و مسئولان این بانک لغو مجوز شده موظفند تابلوی این بانک را از سردر شعب خود بردارند و تابلو بانک آینده را نصب کنند.

وی افزود: به موجب تبصره ۳ و ۴ ماده ۹۶  قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه دخل و تصرف در منابع و اموال این بانک در حکم تصرف اموال عمومی محسوب می‌شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر بانکی به نام بانک تات وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت چند شعبه به نام بانک آینده تبدیل شده است، گفت: قرار بر این بود که در مدت مشخصی پس از لغو مجوز، بانک تات با ادغام دو موسسه صالحین و آتی، به بانک جدیدی تبدیل شوند اما آنها تعلل می‌کنند و بانک مرکزی بیش از این نمی‌تواند این وضعیت را تحمل کند.

درویشی با بیان اینکه به این سه نهاد مالی مهلت داده شده است، افزود: دیگر بیش از این قابل تحمل نیست زیرا این سه موسسه مدت‌هاست که برای تغییر وضعیت خود باید اقدام می‌کردند؛ وقتی هیئت انتظامی و شورای پول و اعتبار به علت تخلف این بانک را لغو مجوز کرده و ادغام در دو موسسه دیگر را تصویب کرده است، نمی‌تواند با هویت و نام قبلی فعالیت کرده و با توسل به اشخاص ذی‌نفوذ رای هیئت انتظامی و شورا را دور بزنند.

وی تاکید کرد: قانون باید اجرایی شود و بر همین اساس اگر در آینده نزدیک این تغییرات اعمال نشود مجوز این بانک حتی در قالب بانک آینده لغو خواهد شد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.