بانک ملت به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل شد

۲ مهر – ۰۶:۰۰:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار آریا،مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت با حضور بیش از ۹۶ درصد سهامداران در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و با اکثریت آرا، سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و در عین حال در این مجمع، رقم سرمایه بانک ملت در اساسنامه نیز با تصویب سهامداران، به سرمایه جدید تغییر یافت.
مدیرعامل بانک ملت در این مجمع گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه را برای سهامداران قرائت کرد وگفت: بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش حدود مربوط به اعطای تسهیلات، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار و حضور در بازارهای بین المللی از اهداف این افزایش سرمایه است.
دکتر علی دیواندری، افزایش سرمایه کنونی را اقدامی بزرگ و نقطه عطفی برای این بانک عنوان کرد و یادآور شد: با افزایش سرمایه، مسیر بانک برای رسیدن به جایگاه واقعی در بازار پول هموارتر می شود.
وی با اشاره به رشدهای مطلوب بانک ملت در شاخص های مختلف نظیر حجم دارایی ها، حقوق صاحبان سهام، سرمایه گذاری ها و مشارکت ها، تسهیلات و مطالبات پس از خصوصی سازی، ادامه داد: افزایش سرمایه ۶۵ درصدی، مسیر آرام و رو به رشدی را برای بانک ترسیم خواهد کرد.
دکتر دیواندری نسبت کفایت سرمایه بانک ملت را قبل از افزایش سرمایه ۷٫۰۶ درصد عنوان کرد و گفت: با افزایش ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک به ۸٫۲۴ در سال جاری افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل بانک ملت در عین حال وصول مطالبات این بانک از دولت را خبر خوشی برای سهامداران دانست و اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال از دارایی های بورسی دولت بابت تسویه بدهی ها در اختیار این بانک قرار گرفته است که برخی از آنها به فروش خواهد رفت و برخی هم به دارایی های بانک اضافه خواهد شد.
وی با بیان این نکته که حجم مطالبات از دولت در حال کاهش است، تاکید کرد: این روند، در طول ۳۰ سال گذشته بی نظیر است ضمن این که سهام خوب و ارزشمندی در اختیار بانک قرار گرفته و بخشی از بدهی نیز از طریق تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی تهاتر شده است.
مدیرعامل بانک ملت راه اندازی صندوق های ارزی را از جمله اقدامات موثر بانک ملت در بحث ارزی عنوان کرد و گفت: ایجاد صندوق ارزی مشترک ۸ میلیارد دلاری با بانک مرکزی و عاملیت ۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی همچنین عاملیت دو میلیارد دلار از سهم پروژه های نفتی از صندوق توسعه ملی، از جمله اقدامات مهم بانک در حوزه ارزی است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بانک ملت در بخش زمین و ساختمان گفت: در گذشته زمین های بانک به صورت خام واگذار می شد اما دو سالی است که فعالیت جدی روی این زمین ها گرفته است و به زودی اولین مرحله پیش فروش پروژه های ساختمانی بانک شروع می شود که سود آن در صورت های مالی بانک منظور خواهد شد.
دکتر دیواندری تاکید کرد: با وجود کارکنان تلاشگر بانک ملت و تکمیل زنجیره ارزش خدمات گروه مالی ملت از طریق تاسیس شرکت های مختلف، آینده خوبی برای این بانک ترسیم شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۳۱۸۰۰۰۰۷۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.