بانک پاسارگاد افزایش سرمایه می دهد

بینا- بانک پاسارگاد از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته ، بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد.  بانک پاسارگاد که هم اکنون بدون احتساب افزایش سرمایه ۶۵ درصدی اخیر بانک ملت، بزرگترین بانک بورسی به شمار می رود در صدد اعمال افزایش سرمایه برآمده است.

براساس گزارش فارس،طبق تصمیمات مجمع فوق العاده ۱۷ اردیبهشت ۸۸ ، افزایش سرمایه بانک از مبلغ ۷۰۰ به ۳ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و سلب حق تقدم از سهامداران طی چند مرحله به هیئت مدیره تفویض شده ‌و سرمایه کنونی آن بیش از ۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان است.

حال مقرر شده با انتشار دو میلیارد و ۷۴۲ میلیون سهم ۱۰ تومانی ، ۲۷۴ میلیارد تومان به سرمایه اسمی بانک اضافه شود که دراین صورت سرمایه آن به بیش از ۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان خواهد رسید.

این افزایش سرمایه از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به میزان ۲۷۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و سود انباشته یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومانی و با هدف توسعه فعالیت های بانکی تامین خواهد شد.

براساس این گزارش، بانک پاسارگاد درحالی از ۲۵ مرداد ماه سال جاری با کشف قیمت ۲۱۵ تومانی هرسهم وارد بورس شده که اولین پیش بینی سود هرسهم سال مالی جاری را با ۱۲ درصد افزایش، ۳۷ تومان تعیین کرد. این اطلاعات با فرض افزایش سرمایه به ۲٫۹۹ هزار میلیارد تومان ارائه شده ‌است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.