بانک کشاورزی ۵۹ درصد تسهیلات پرداخت کرد

۱۸ام بهمن ،

بینا- مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: ۵۹ درصد تسهیلات نظام بانکی کشور را این بانک پرداخت می کند.
به گزارش بینا، آقای طالبی در نشست خبری با اشاره به این که بانک کشاورزی در سراسر کشور حدود ۲ هزار شعبه دارد ، افزود: این بانک ۹۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش کشاورزی می پردازد.
وی گفت: بانک کشاورزی از قبل و پس از انقلاب ابتدا منابع خود را از طریق دولت تأمین می کرد اما از برنامه دوم توسعه به بعد منابع خود را از سپرده های مردمی نیز تأمین می کند و به بخش کشاورزی اختصاص می دهد.
طالبی با اشاره به این که بخش کشاورزی نیازمند استفاده از منابع ارزان قیمت است ، گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده نباید منتظر دریافت منابع دولتی باشیم و باید سپرده های مردمی را جمع آوری کنیم و به بخش کشاورزی اختصاص دهیم.
مدیر عامل بانک کشاورزی اضافه کرد: امسال، تاکنون بیش از ۳۰ درصد رشد منابع سپرده ای مردمی داشتیم که از ۱۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است که این موضوع سبب شد تسهیلات خوبی را بپردازیم.
وی گفت: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۱۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازجانب بانک کشاورزی پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۹۸ هزار میلیارد ریال بود رشد خوبی نشان می دهد.
آقای طالبی با بیان این که این تسهیلات در حوزه های مختلف کشاورزی پرداخت شد ، گفت: در حوزه آب و خاک ، ۴ و ۲ دهم هزار میلیارد ریال ؛ دانه های روغنی ۶ و ۷ دهم هزار میلیارد ریال ؛ گندم ۸ هزار ؛ باغداری ۷ و نیم هزار و سایر حوزه های زراعی ۴ و ۹ دهم هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی افزود: در حوزه دامداری نیز ۱۷ هزار میلیارد ریال ؛ مرغداری ۹ و ۳ دهم هزار میلیارد ریال ؛ شیلات ۲ و ۲ دهم هزار میلیارد ریال ؛ گلخانه ها ۳ و ۳ دهم ؛ مکانیزاسیون ۴ و ۲ دهم ؛ صنایع مرتبط کشاورزی ۸ هزار میلیارد ریال و جنگل و مراتع ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی اضافه کرد: در بعضی دیگر از حوزه های کشاورزی از جمله زنبور عسل نیز تسهیلاتی پرداخت شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    باسلام ازاینکه پرداخت شده حرفی نیست البته اگه فوتبالیستهارا کشاورزحساب کنیم ازشون نظربخواین میگن دادن اخه مردحسابی بیمه کشاوری که حق مسلم ماست ندادن اومدن تسهیلات دادن بزک نمیربهارمیاد خربزه با خیارمیادمبغ قرارداد یه بازیکن دههاهزارکشاورزبدبخت روسیرمیکنه من نمیگم حق اونا راندهندولی ازاین حرفهاگوشمان پرشده ازسپرده کشاورز برمیدارنند به کشاورز تسهیلات میدن احسنت لااقل به کشاورز به عنوان یک انسان زنده نه یک موجودزنده نگاه کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.