باهنر:پیشنهاد مغایر با قانون برنامه پنجم تنها با اصلاح خود قانون برنامه قابل قبول است

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۷:۰۷:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با رد تذکر جمشید انصاری گفت: عدم مغایرت با قانون برنامه پنجم زمانی قابل طرح است که خود قانون برنامه پنجم اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی جمشید انصاری در تذکر آیین نامه ای با استناد به تبصره ۱ ماده ۲۱۶ و ماده ۲۱۵ با بیان اینکه در جزئیات لایحه بودجه موضوعاتی با برنامه پنجم توسعه مغایرت دارد افزود: تلقی که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق از تبصره ۱ ماده ۲۱۶ داشتند این بوده است که در جلسه علنی تنها پیشنهادها و پیشنهاد کمیسیون ها که به چاپ رسیده است ،مشروط به عدم مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه قابل طرح است و اساساً پیشنهاد مغایر با این قانون قابل مطرح کردن نیست.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در مغایرت با ماده ۲۱۵ مبنی بر اصلاح قانون برنامه پنجم در ذیل لایحه بودجه و دیگر طرح ها با رأی دو سوم نمایندگان پذیرفته می شود.
وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق برای حل این تعارض اعلام کردند که هر نماینده ای که پیشنهاد مغایر قانون برنامه پنجم می دهد باید به صورت یک بند اصلاحیه قانون برنامه در گزارش بیاورد.
محمدرضا باهنر با رد تذکر جمشید انصاری مبنی بر مغایرت ماده ۲۱۵ با تبصره یک ماده ۲۱۶ گفت: براساس تبصره یک ماده ۲۱۶ در جلسه علنی تنها پیشنهادی که توسط نمایندگان در زمان مقرر به چاپ رسیده مشروط به عدم مغایرت با قانون برنامه پنجم قابل طرح است و اگر پیشنهاد مغایر با این قانون باشد قابل طرح نیست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده ۲۱۵ کسانی که پیشنهادی مغایر با قانون برنامه پنجم ارائه می کنند نخست باید قانون برنامه را با دو سوم رأی نمایندگان اصلاح و بعد پیشنهاد خود را ارائه کنند و بررسی می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۹۰۷۲۲۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.