باور ۳۷۳ جوهره تکنیک و تاکتیک ایرانی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

امیر اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ جوهره تکنیک و تاکتیک است و در آینده به سامانه‌های دفاع موشکی کشور افزوده می‌شود.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره سامانه موشکی باور ۳۷۳ که قرار است جایگزین سامانه اس- ۳۰۰ شود، اظهار داشت: باور ۳۷۳ جوهره تکنیک و تاکتیک پدافند هوایی است.

وی افزود: این سامانه موشکی ترکیبی از دانش و فناوری است که در آینده به سامانه‌های دفاع موشکی کشور افزوده می‌شود.

گفتنی است، اس- ۳۰۰ یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی ساخت کشور روسیه است که می‌تواند اهداف را تا ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری، رهگیری و منهدم کند. ایران  در سال ۸۸ به منظور خرید این سیستم پیشرفته پدافندی، قراردادی را با روسیه به امضا رساند اما روس‌ها در پی توافقات پنهانی با آمریکا و پس از تعلل بسیار، از تحویل این سامانه به ایران خودداری کردند.

پس از این‌که روسیه قرارداد فروش اس- ۳۰۰ را به صورت یک‌طرفه لغو کرد، ایران ضمن شکایت از این کشور به مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی، به منظور حفاظت از مراکز و تأسیسات حساس خود، تلاش کرد که با طراحی و تولید سامانه‌‌ای جدید آن را به عنوان جایگزین اس- ۳۰۰ در صحنه پدافند هوایی مورد استفاده قرار دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، اواخر شهریور ماه سال گذشته با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت سامانه‌ ملی پدافند هوایی، از طراحی سامانه موشکی باور ۳۷۳ خبر داد و گفت: نام این سامانه بومی، “باور ۳۷۳” است که ۳۷۳ از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و “باور” نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.

امیر اسماعیلی، شهریور ماه سال جاری در نشستی خبری از پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت سامانه بومی باور ۳۷۳ خبر داد و آن را بسیار پیشرفته‌تر از اس- ۳۰۰ دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.