باید از نظرات کاربردی جوانان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کرد

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۸:۰۳:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

استاندار خراسان رضوی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- محمود صلاحی در یازدهمین نشست صمیمانه خود با جوانان استان با عنوان «حرف هایی که در دلم بود» که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین نقطه قوت و سرمایه انقلاب اسلامی نسل جوان، متعهد و متدین است که همواره در تمامی دوران نقش اساسی در جریان های کشور داشته است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   وی خطاب به آن دسته از نخبگانی که دغدغه آن ها توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی است، گفت: جوانان ولایی و بصیر دیروز با تبعیت از آرمان های امام راحل(ره) و منویات مقام عظمای ولایت در کنار نظام مقدس اسلامی ایستاده اند و نگذاشته اند حتی یک وجب از خاک وطنمان به تصرف دشمن درآید.
استاندار خراسان رضوی افزود: وظیفه امروز جوانان نیز جلوگیری از ورود دشمن به مرزهای اعتقادی و مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی آنان است.
رییس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر چه در حوزه فرهنگی با نقطه ایده آل فاصله داریم اما اقدامات خوب و موثری که در این حوزه صورت گرفته نباید نادیده گرفته شود.
صلاحی با اشاره به نقش تعیین کننده خراسان رضوی به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی در زمینه مسائل فرهنگی، گفت: استان ما باید در این حوزه به عنوان الگو برای سایر استان های کشور تبدیل شود.
وی افزود: مشهد مقدس و خراسان رضوی به عنوان مرکز پهنه شرق کشور و داشتن مفاخر و مشاهیر به نام همچون فردوسی، عطار و خیام باید بیشتر معرفی شود و مسائل فرهنگی و نمادهای ایرانی و اسلامی در آن نمود بیشتری پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت یارانه چاپ کتاب به شعرای جوان در راستای حمایت از آنان، خبر داد.
صلاحی در پاسخ به دغدغه آن دسته از جوانان مخترع و نخبه که خواهان ارتباط بیشتر با صنعت و مراکز علمی هستند نیز گفت: درصدی از اعتبارات و تسهیلات استان به صنعتگران جوان اختصاص خواهد یافت تا از این طریق اختراعات تجاری سازی شده آنان مورد حمایت قرار گیرد.
رییس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی افزود: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، حمایت از صنعتگران جوان در اولویت قرار دارد و به همین منظور از هر امکانی برای معرفی و شناسایی آنان استفاده خواهد شد.
وی افزود: کمک به مخترعان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی استان، استفاده از آزمایشگاه پارک علم و فناوری برای مخترعان و استفاده از اختراعات تجاری سازی شده آنان در دستگاه های اجرایی از جمله برنامه هایی است که به صورت جدی تر دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی درباره حمایت از نخبگان ورزشی و ورزش استان نیز تاکید کرد: موضوع ورزش یکی از موضوعات بسیار مهم می باشد که در دولت نهم و دهم توجه ویژه ای به آن شده است.
صلاحی به مدیرکل ورزش و جوانان استان ماموریت داد تا به مشکلات ورزش بانوان به ویژه بانوان معلول با تشکیل هیئتی رسیدگی و گزارش آن را به وی ارائه نماید.
رییس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی خواستار حمایت بیشتر از ورزش های پهلوانی و قهرمانی در استان شد و گفت: با توجه به این که خراسان رضوی یکی از خاستگاه های اصلی ورزش های پهلوانی است، این موضوع باید در استان توسعه یابد.
سیدعلی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: همان گونه که مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است باید به عنوان پایتخت امور ورزش معنوی نیز مطرح شود.
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور که همواره مورد هجوم فرهنگی دشمنان بوده است، افزود: طراحی تفریحات سالم و حلال برای جوانان موضوعی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
هاشمی پیشنهاد کرد که یک درصد بودجه دستگاه ها که به امر ورزش اختصاص یافته به صورت متمرکز در استانداری قرار بگیرد و از این طریق به برنامه های اداره کل ورزش و جوانان تخصیص یابد.
گفتنی است حدود ۵۰ نفر از جوانان نخبه استان در این دیدار سه ساعته به بیان دغدغه های خود در حضور رییس ستاد ساماندهی امور جوانان و نماینده عالی دولت در خراسان رضوی پرداختند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۷۰۴۲۰۲۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.