باید از تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی مانند کنوانسیون‌ها، مقاوله نامه‌ها و اجلاسیه‌های بین المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده شود.

باید از تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده شود

به گزارش ممتاز نیوز، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تغییرات اقلیمی کل کشورها را تحت تاثیر قرار داده است»، تاکید کرد: کشور ما به سبب شرایط اقلیمی و قرارگیری در کمربند خشک زمین بیشتر از برخی کشورها متاثر از تغییرات اقلیمی شده است.

وی افزود: بروز پدیده گرد و غبار، کم آبی، خشک شدن تالاب‌ها، از بین رفتن محصولات کشاورزی و … همگی نشانه نشان دهنده اثرات مخرب گرمایش جهانی بر اقلیم کشور است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر این که همه کشورها باید برنامه‌هایی جهت کاهش و مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی داشته و نسبت به آن متعهد باشند، افزود: برای غلبه بر این پدیده، باید اقدامات کشورها به صورت هماهنگ صورت گیرد تا اثرات منطقه‌ای و جهانی تغییرات اقلیمی مهار شود.

رفیعی با بیان اینکه «کوتاهی‌هایی برای مقابله با تغییرات اقلیم طی دهه‌های گذشته در کشور صورت گرفته است»، تصریح کرد: متاسفانه از ظرفیت‌های جهانی برای مقابله با این پدیده در کشور استفاده نشده است.

وی گفت: باید از تمام  ظرفیت‌های بین‌المللی مانند کنوانسیون‌ها، مقاوله نامه‌ها و اجلاسیه‌های بین المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه «امروز بیشترین تمرکز نهادهای بین‌المللی بر تغییرات اقلیمی است که تمام جهان را متاثر کرده است»، تاکید کرد: در حوزه مجلس نیز استفاده از ظرفیت اتحادیه بین المجالس جهان (IPU) جهت تسریع در انتقال دانش فنی و ایجاد صندوق مشترک حمایت‌های مالی و فنی بین پارلمان کشورهای عضو برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم می‌تواند ضمن اجرای حرکتی مردمی و همه جانبه برای مقابله با این پدیده، موجب جلب مشارکت و نزدیکی دولت‌ها در این مقوله شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.