باید در تولید بازی‌های رایانه‌ای جهاد واقعی داشته باشیم

۲۸خردادماه،

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد پارک بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درصدد فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار علمیممتازنیوز، مرتضی براری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران تعداد استفاده کنندگان از بازی‌های رایانه‌ای در کشور را ۲۵ میلیون نفر دانست و گفت: از این رو باید جهاد واقعی در تولید بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم و از ظرفیت‌های تمامی استان‌ها در این زمینه استفاده شود.

براری با اشاره به بعضی از انتقادات تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در زمینه فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای افزود: براین اساس در تلاش هستیم تا با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تا حدی زیر ساخت‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای را در استان‌های کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد جامعه تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای نسبت به استفاده کنندگان بسیار اندک است که از آنجایی که بازی‌های رایانه‌ای تاثیرات جدی بر کودکان و نوجوانان دارد باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به راه اندازی پارک بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های کشور اظهارداشت: در این راستا قرار است تا با همکاری با شهرداری‌های استان‌ها در هر استان اقدام به راه اندازی پارک‌هایی کنیم تا در آن به جوان‌ها آموزش‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای ارائه شود که این آموزش‌ها منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و توسعه این صنعت خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.