باید زیرساخت‌ها را برای حمایت از نخبگان فراهم کنیم

۰۶خردادماه،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها برای حمایت از نخبگان فراهم شود گفت: در پاره‌ای از موارد نگاه به نخبگان تشریفاتی است که باید نوع نگاه‌ها تغییر کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت السلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از نخبگان، اظهار کرد: نخبگان جامعه سرمایه یک نظام می باشند و نباید نگاه تشریفاتی و فانتزی به آنها داشت، زیرا این نوع نگاه قطعا آسیب زا است.  
وی افزود: در پاره‌ای از موارد نگاه به نخبگان تشریفاتی است که باید نوع نگاه‌ها تغییر کند چراکه هزینه برای نخبگان سرمایه‌گذاری برای نظام است.  
سلیمی خاطرنشان کرد: همگان باید در عرصه عمل حمایت را نشان داده و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کنند.  
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بادامه داد: دانشگاه‌های ما باید مسیر فعالیت علمی نخبگان را هموار کننداز سوی دیگر و در مجامع علمی باید تسهیلات ویژه برای آنها قائل شویم.  
وی در همین باره افزود: یک نخبه نباید پیوسته دغدغه نان و آب خود را داشته باشد، زیرا این موضوع فرصت سوزی برای نظام است.  
سلیمی با بیان اینکه باید یک نظام جامع حمایت از نخبگان را داشته باشیم، گفت: باید جامعه نگر باشیم و بخشی نگر نباشیم. حمایت از نخبگان فقط توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه نمی‌شود، زیرا اینها فقط مخاطب نیستند و همه جامعه مخاطب می باشند.  
استفاده از سیاست‌های تشویقی برای حمایت از اختراعات و موفقیت ها ، ایجاد بستر مناسب برای حضور فعال نخبگان در جامعه، به کارگیری اشخاص نخبه و توانمند در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف اجرایی کشور، توجه به مسائل مادی و معیشتی نخبگان و حمایت معنوی از توانایی‌های نخبگان از جمله مواردی است که باید مد نظر سیاست‌گذران و متولیان امر قرار گیرد؛ زیرا این موضوعات در صدر اهمیت و توجه اشخاص نخبه قرار دارد.  
   
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.