با این خوراکی ها دور شکم خود را کم و بسیار کنید

۲۹فروردین۱۳،

در کنار ورزش کردن، نوشیدن چای سبز بسیار مفید است. ماده ای به نام کاتکینز موجود در چای سبز، بدن را به سوزاندن کالری تشویق می کند، در نتیجه چربی دور شکم آب می شود.

 به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،تجمع چربی اضافه دور شکم از تجمع چربی اطراف ران و پهلو خطرناک تر است. چربی دور شکم با ناراحتی های جسمی مانند بیماری قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.اضافه وزن و شیوه زندگی ناسالم در ایجاد این مشکل نقش دارد. در ادامه این مطلب به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ داده شده است.

آیا مصرف مواد غذایی چرب مانند کره، پنیر و گوشت های چرب، سبب اصلی تجمع چربی دور شکم است؟

مصرف مواد غذایی پرچرب سبب افزایش کالری اضافه می شود و این امر به افزایش اندازه چربی دور شکم منجر می شود. ژنتیک، برنامه غذایی، سن و شیوه زندگی نیز نقش مهمی دارد. بنابراین مصرف چربی های اشباع شده را کاهش دهید و از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

چه نوع چربی هایی سبب افزایش وزن می شود و چربی ها را از قسمت دیگر بدن به شکم منتقل می کند؟

چربی های ترانس میزان چربی دور شکم را افزایش می دهد و هم چنین بافت های چربی را از قسمت های دیگر بدن به شکم منتقل می کند. چربی های ترانس در مواد غذایی مانند مارگارین، شیرینی، کیک، غذاهای سرخ شدنی و… وجود دارد.

مصرف چه موادی برای کاهش چربی دور شکم مفید است؟

در کنار ورزش کردن، نوشیدن چای سبز بسیار مفید است. ماده ای به نام کاتکینز موجود در چای سبز، بدن را به سوزاندن کالری تشویق می کند، در نتیجه چربی دور شکم آب می شود.

آیا سوزاندن چربی شکم نسبت به چربی قسمت های دیگر بدن سخت تر است؟

خیر. هنگام کم کردن وزن، به احتمال زیاد از میزان چربی شکم نیز کاسته می شود.کاهش وزن با در پیش گرفتن برنامه متعادل، سبب آب شدن چربی بدن از جمله چربی دور شکم خواهد شد. بهترین راه برای کاهش چربی دور شکم، سالم خوردن و ورزش منظم است.

بهترین راه حل برای کاهش چربی دور شکم چیست؟

برنامه غذایی با کالری کنترل شده سرشار از میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب، لوبیا، مغز، دانه، گوشت کم چرب، ماهی، تخم مرغ و طیور در کاهش یافتن چربی دور شکم موثر است. متخصصان اتخاذ این برنامه غذایی را با روزی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت ورزشی توصیه می کنند.

دراز نشست

این نوع ورزش های شکمی، عضله شکم را قوی می کند و در سوزاندن چربی کل بدن نیز موثر است اما این گونه نیست که مشخصاً چربی اطراف شکم را بسوزاند. در واقع ورزش های شکمی، چربی دور شکم را به طور چشم گیر کاهش نمی دهد. تنها راه حل ورزش کردن و سالم خوردن است. ورزش های هوازی مانند دو، شنا، دوچرخه سواری، تنیس و… یکی از بهترین روش های کاهش چربی بدن است.

میوه‌های بدون هسته مثل بلوبری و مورد صحرایی میل کنید

شاید بگویید وقتی بلوبری در ایران وجود ندارد چرا این همه تاکید می‌کنیم. حق با شماست. اما توجه داشته باشید که ما خواننده‌هایی داریم که خارج از ایران زندگی می‌کنند و به این قبیل میوه‌ها دسترسی دارند.

علاوه بر این تاکید ما برای این است که راه واردات یا به نوعی کشت این قبیل محصولات در ایران رواج یابد. بلوبری بسیار مفید است.

مصرف چربی‌های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم سبب تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم می‌شود.

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد مصرف بسیار مورد صحرایی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهد.

 در واقع با وجود این که این موش‌های آزمایشگاهی غذاهای بسیار چربی نیز می‌خوردند اما با مصرف بسیار مورد صحرایی تجمع چربی‌های شکمشان کمتر شده است. به عقیده‌ی محققان آنتی اکسیدان‌های موجود در مورد صحرایی سوخت و ساز گلوسیدها (از دلایل به وجود آورنده‌ی چربی‌های دور شکم) را بهبود می‌بخشند.

گیاه شیرین بیان بجوید

بر اساس نتایج یک پژوهش ژاپنی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، فلاوونوئیدهای موجود در گیاه شیرین بیان از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورند. پیشنهاد می‌کنیم به جای آدامس یا آب نبات چوب گیاه شیرین بیان را بجویید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.