با این نوبرانه تصلب شرایین را درمان کنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف روزانه انار در طول مدت ۳ سال، در اشخاصی با درجاتی از تنگی و گرفتگی شریان کاروتید، سبب کاهش ضخامت آترواسکلروز(تصلب شرایین) در جدار عروق کاروتید گردنی و سبب افزایش جریان خون در این شریان ها می گردد.

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: با بررسی و مطالعه کتب و مراجع طب سنتی ملاحظه می گردد که انار از جمله میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد.

امروزه تحقیقات بسیاری در زمینه خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید انار در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها است.

انار منبع خوبی برای ویتامین های B2 , B1 ، K و C  و مواد آنتی اکسیدان است هم چنین دانه های انار منبع مناسبی از فیبر محسوب می شوند. 

وی گفت: نتیجه مطالعات نشان می دهند، انار نه تنها در پیشگیری از بیماریهای قلبی-عروقی موثر است بلکه می تواند در درمان این بیماری ها نیز نقش موثری ایفا کند. ضمنا ملاحظه شده که مصرف روزانه انار در طول مدت ۳ سال، در اشخاصی با درجاتی از تنگی و گرفتگی شریان کاروتید، سبب کاهش ضخامت آترواسکلروز(تصلب شرایین) درجدار عروق کاروتید گردنی و بالتبع افزایش جریان خون دراین شریان ها می گردد. 

هم چنین انار به سبب دارا بودن خواص ضد التهابی، در کاهش فشار خون نیز مفید است. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.