با این کار جان مردان نجات پیدا می کنند!

۱۳خردادماه،

اغلب مردان به سلامت جسم خود توجهی ندارند در حالیکه سلامت آنها علاوه بر زندگی خودشان بر کفیت زندگی خانوادگیشان نیز موثر است .

قاسم کیانی، متخصص ارولوژی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: مردانی که حداقل ۳ ساعت در هفته پیاده روی می کنند می توانند زمان ابتلا به سرطان پروستات را به تعویق بیاندازند و حتی به طور کامل از دچار شدن به آن پیشگیری کنند.

وی در ادامه گفت: با انجام پیاده روی تند احتمال ابتلا به این بیماری نزدیک به ۵۷ درصد کاهش پیدا می کند و در مبتلایان نیز سبب کاهش سرعت پیشروی بیماری می گردد.

کیانی با بیان اینکه پیاده روی یکی از کارهای بسیار ساده ای است که هر کس می تواند برای بهبود وضعیت سلامت خود انجام دهد تصریح کرد: پیاده روی  احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر  از جمله دیابت و بعضی از سرطان ها را کاهش می دهد.

وی همچنین اظهار داشت: با پیاده روی کردن ترشح بعضی از هورمون های موثر در رشد تومورهای سرطانی کاهش پیدا می کند و کمک بسیاری به تنظیم سوخت و ساز بدن می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرطان پروستات یکی از شایع ترین انواع بیماری ها در بین مردان و دومین عامل کشنده در بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلستان است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.